Ga naar inhoud

Hoe maak ik een eigen webserver


Aanbevolen berichten

Ik heb een sinds kort een kabelaansluiting. Nu wil ik mijn eigen homepages hosten dmv een eigen webserver, een "oude" pentium II 350 mhz, 512 mb intern, 40 gb harde schijf. Wat heb ik aan software nodig (windows) en hoe kan ik deze toegankelijk maken voor internet. Ik heb een vast ip-nummer. Kan dit door middel van ip-formarding? Dus als iemand intikt www.mijnpagina.nl moet ie op mijn eigen webserver terecht komen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Alles wat jij wil kan, maar neem dan wel Windows 2000 (server) en geen Windows 9x/Me. Het ligt er ook maar aan wat voor doelstellingen je hebt, als de webserver altijd aan moet staan en ook nog een veilig en snel moet zijn, zou ik als ik jou was toch eens naar Linux gaan kijken.

Maar goed, de software, ik zou dan Apache nemen, dat is stukken beter dan IIS van Microsoft (tenzij je ASP pagina's wil gaan gebruiken). Je hebt dan ook geen last van die rare IIS bugs etc (waar dan virussen weer "mooi" gebruik van maken).

------------------ Bill Gates: Scharrel een ouwe doos op, en zet er Linux op :) Chiquita71: tja...hahahah om nu linux op mezelf te zetten vind ik wat ver gaan.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by jr_75: Kan ik ook ergens op internet docu's vinden hoe ik mijn vast ip adres kan koppelen aan de webserver. Kan iemand mij ook uitleggen wat nu precies ip-forwarding inhoudt?

alvast bedankt


Als je IIS gaat instellen onder Windows 2000 dan kan je daar ook gelijk configureren op welk IP adres de webserver moet gaan draaien en daar kies je dan dus voor je externe IP adres van je internetverbinding.

Daarnaast is IP forwarding niets meer dan een link leggen tussen het IP adres van je www.iets.nl site naar het IP adres van de site die op je eigen server thuis draait. Als iemand dan naar die www.iets.nl site gaat komt hij automatisch uit op je site thuis. Hij wordt dus geforward.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...