Ga naar inhoud

Wijzigen Internet-opties IE6 opeens geblokkeerd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik sinds een week Internet Explorer 6 NL onder Windows ME. Toen ik vanochtend via Extra - Internet-opties een instelling wilde wijzigen, kreeg ik de melding: "De bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact met de systeembeheerder op". Gisteren kreeg ik die melding nog niet. Ik werk op een stand-alone PC en ben de enige gebruiker en heb in Windows ook geen andere gebruikers aangemaakt. Verder maak ik gebruik van ADSL voor de internetverbinding. Wie kan mij vertellen wat hier aan de hand is en hoe ik deze plotselinge ontstane blokkade weer kan opheffen? PS. Ik gebruik ZoneAlarm als firewall en verder kan ik via een omweg (via: Beeld -> Privacy Rapport -> Instellingen) wel alsnog bij de internet-instellingen komen en deze wijzigen, maar ik wil dat gewoon via de "normale" weg kunnen.
Link naar reactie
explorer 6.0 heeft nogal wat bugs. is eigelijk gemaakt voor XP en draait minder stabiel op ME. TonKlein maakt ook een dergelijk reply. Beter en stabieler is om 5.5 met sp2 terug te zetten. Ga hiervoor naar windows update en kijk bij geinstalleerde updates. hier heb je de mogelijkheid om 6.0 te verwijderen. Weet je ook gelijk of je nog wat moet updaten. http://windowsupdate.microsoft.com/

suc6 Ed

Link naar reactie
Heeft niets met bugjes te maken, maar wel met restricties:

Ga naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door OK.

Ga in het register naar de sleutel HKEY_CURRENT_USERSoftwarePoliciesMicrosoftInternet ExplorerRestrictions Klik op het mapje 'Restrictions'. Indien je in het RECHTERvenster een optie 'NoBrowserOptions' ziet, klik je erop met de rechtermuisknop, en kies voor verwijderen.

Mocht dat onverwacht niet de reden zijn, is er nog een mogelijkheid, en die staat in het volgende MS Artikel: Clicking "Internet Options" on the Tools Menu Returns Error Message

Succes, Ton

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...