Ga naar inhoud
  • 0

laptop loopt vast; foutmelding beveiligingsopties


anoniem

Vraag

Ik heb al eens eerder met succes gebruikt gemaakt van dit forum; kijken of dit nu weer lukt: Sinds een paar dagen loopt mijn laptop (Vista, ongeveer 5 jaar oud) vast. Reageert dan ook niet meer op normaal afsluiten. dit doe ik dan met de aan/uit knop. Veilige modus gaat goed. Als de laptop vast loopt en ik probeer taakbeheer op te starten, dan komt er een foutmelding: Het maken van het dialoogvester voor beveiligingsopties door het proces voor aan...(meer tekst past niet in het kader) Ik druk op OK; krijg een zwart scherm en sta weer vast. Heb verschillende scanners gedraaid: Avast, CCleaner, SuperAntispyware, Malwarebytes. De laatstgenoemde vond niets, dus niet nodig een logje te plaatsen. Heb een Hijackthis log gemaakt. Ik hoop dat er iemand is die hier na wil kijken en mij kan helpen! : Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5 Scan saved at 8:13:42, on 24-8-2013 Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906) MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16502) CHROME: 29.0.1547.57 Boot mode: Safe mode with network support Running processes: C:\Windows\Explorer.EXE C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe C:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe C:\Windows\system32\DllHost.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://nl.msn.com/ R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.nl/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://alawar.co.nl R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://start.facemoods.com/?a=ddrnw&s={searchTerms}&f=4 R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = O3 - Toolbar: (no name) - {f230d1cd-647f-4856-8538-8c0d39e5ecf2} - (no file) O3 - Toolbar: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe -s O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse] C:\Program Files\Trust\Trust R-series Mouse And Keyboard\StartAutorun.exe MouseDrv.exe O4 - HKLM\..\Run: [KMCONFIG] C:\Program Files\Mouse Driver\StartAutorun.exe KMConfig.exe O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe" O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe" O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe" O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\Windows\system32\igfxtray.exe O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\Windows\system32\hkcmd.exe O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\Windows\system32\igfxpers.exe O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\Annelie\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [TOSHIBA Online Product Information] C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\topi.exe (User 'SYSTEEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [TOSHIBA Online Product Information] C:\Program Files\TOSHIBA\Toshiba Online Product Information\topi.exe (User 'Default user') O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Companion\companionlang.dll,-600 - {0000036B-C524-4050-81A0-243669A86B9F} - C:\Program Files\Windows Live\Companion\companioncore.dll O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: Toon of verberg HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics O16 - DPF: {6A060448-60F9-11D5-A6CD-0002B31F7455} (ExentInf Class) - O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} (OnlineScanner Control) - http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} (get_atlcom Class) - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll O23 - Service: SAS Core Service (!SASCORE) - SUPERAntiSpyware.com - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE.EXE O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: ConfigFree Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\TOSHIBA\ConfigFree\CFSvcs.exe O23 - Service: Google Desktop Manager 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe O23 - Service: Google Update Service (gupdate1c9f67b409fb1c7) (gupdate1c9f67b409fb1c7) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe O23 - Service: Online Games Manager (ogmservice) - RealNetworks, Inc. - C:\Program Files\Online Games Manager\ogmservice.exe O23 - Service: Rapport Management Service (RapportMgmtService) - Trusteer Ltd. - C:\Program Files\Trusteer\Rapport\bin\RapportMgmtService.exe O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Program Files\WinPcap\rpcapd.exe O23 - Service: Notebook Performance Tuning Service (TEMPRO) (TemproMonitoringService) - Toshiba Europe GmbH - C:\Program Files\Toshiba TEMPRO\TemproSvc.exe O23 - Service: TOSHIBA Navi Support Service (TNaviSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\TOSHIBA DVD PLAYER\TNaviSrv.exe O23 - Service: TOSHIBA Optical Disc Drive Service (TODDSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Windows\system32\TODDSrv.exe O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe O23 - Service: TOSHIBA Power Saver (TosCoSrv) - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\Power Saver\TosCoSrv.exe O23 - Service: TOSHIBA SMART Log Service - TOSHIBA Corporation - C:\Program Files\TOSHIBA\SMARTLogService\TosIPCSrv.exe O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Ulead Systems, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe -- End of file - 8581 bytes (Ik weet het, de laptop verouderd, harde schijf loopt vol.... Maar misschien valt er nog wat te verbeteren alvorens een nieuw exemplaar aan te schaffen)
Link naar reactie
  • Antwoorden 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Doe het volgende: ga naar [b:48deef9be4]Start[/b:48deef9be4] en typ in de zoekregel [b:48deef9be4][color=#0000FF:48deef9be4]cmd[/color:48deef9be4][/b:48deef9be4] - bovenaan in het startmenu zie je nu de betreffende snelkoppeling. Klik deze snelkoppeling met rechts aan en kies voor [b:48deef9be4][color=#0000FF:48deef9be4]Als administrator uitvoeren[/color:48deef9be4][/b:48deef9be4]. In het zwarte venster typ je nu [b:48deef9be4][color=#0000FF:48deef9be4]sfc /scannow[/color:48deef9be4][/b:48deef9be4] gevolgd door indrukken van de Entertoets. Denk wel aan de spatie na 'sfc'. In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan. SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie. Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan. Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden, typ je [b:48deef9be4][color=#0000FF:48deef9be4]Exit[/color:48deef9be4][/b:48deef9be4] gevolgd door indrukken van de Entertoets. [color=#008000:48deef9be4][b:48deef9be4]Laat wel weten wat het resultaat van de scan is[/b:48deef9be4][/color:48deef9be4].
Link naar reactie
  • 0
Er wordt niet begonnen met scannen. Er staat: Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren. Er wordt een herstelbewerking op het systeem uitgevoerd die pas kan worden voltooid als de computer opnieuw wordt opgestart. Start windows opnieuw open voer sfc opnieuw uit. Ik heb exit ingetypt, en de pc opnieuw opgestart. Het nog eens geprobeert, maar weer hetzelfde. Wat doe ik verkeerd?
Link naar reactie
  • 0
Nog een keer opstarten en dan eerst het volgende: een Schijfcontrole gaan doen. Klik daarvoor Computer open en vraag vervolgens de [b:ad05a7c0f1]Eigenschappen[/b:ad05a7c0f1] van --> "C" op. Klik nu op de tab [b:ad05a7c0f1]Extra[/b:ad05a7c0f1] Klik vervolgens op de knop [b:ad05a7c0f1]Nu controleren[/b:ad05a7c0f1] in het gedeelte waar staat "Hiermee kunt u het station op fouten controleren". In het nieuwe venstertje zorg je ervoor dat beide opties aangevinkt zijn. Vervolgens krijg je de melding dat Windows voor die actie moet herstarten. Doe dat dan ook. Hierdoor wordt de systeemschijf niet alleen op clusterfouten gecontroleerd, maar ook op fouten in het bestandssysteem die dan gerepareerd worden. Afhankelijk van de omvanggrootte van Windows en de grootte van de schijven, kan deze scan enige tijd in beslag nemen!
Link naar reactie
  • 0
We gaan de hardware in jouw notebook benevens een aantal andere zaken uitvoerig bekijken - post enkel de link die je krijgt. [b:9d045b594d]Download [img:9d045b594d]http://www.imgdumper.nl/uploads7/51ec442687761/51ec442687372-sp_64_Canned.png[/img:9d045b594d] [url=https://www.piriform.com/speccy/download/slim]Speccy van Piriform[/url][/b:9d045b594d] Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren. Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes. [b:9d045b594d]Speccy van Piriform opstarten[/b:9d045b594d]: [list:9d045b594d][*:9d045b594d][color=#0000FF:9d045b594d]Windows 2000[/color:9d045b594d] en [color=#0000FF:9d045b594d]Windows XP[/color:9d045b594d]: start "Speccy" middels dubbelklikken. [*:9d045b594d][color=#0000FF:9d045b594d]Windows Vista[/color:9d045b594d] en [color=#0000FF:9d045b594d]Windows 7[/color:9d045b594d]: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor[b:9d045b594d] Als Administrator uitvoeren[/b:9d045b594d].[/list:u:9d045b594d] [b:9d045b594d]Speccy van Piriform gebruiken[/b:9d045b594d]: [list:9d045b594d][*:9d045b594d]nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster. [*:9d045b594d]Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot) [*:9d045b594d]Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken. [*:9d045b594d][b:9d045b594d][color=#0000FF:9d045b594d]Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren. [*:9d045b594d]Becvestig dat eerste dus. [*:9d045b594d]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.[/color:9d045b594d][/b:9d045b594d][/list:u:9d045b594d]
Link naar reactie
  • 0
Aan de Intel Pentium Dual Core T3200 en de Installatiedatum: 19-11-2008 te beoordelen, is die notebook aangeschaft in het laatste kwartaal van 2008. De gratis upgrade naar Windows 7 was echter alleen beschikbaar, voor degene die 'm hadden aangeschaft tussen 26 juni 2009 en 10 januari 2010. Zoals onder andere is te lezen in deze hyperlink [url=http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2354554,00.asp]Upgrade Your New PC to Windows 7 for Free.[/url] Een upgrade naar [url=http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=windows+7+upgrade]Windows 7 Home Premium[/url] kost ongeveer 99 euro. [url=http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=windows+8+upgrade]Windows 8 Pro[/url] upgrade zie ik staan, voor ongeveer 54 euro. In principe zou de update naar [url=http://computertotaal.nl/software/50674-microsoft-kondigt-windows-8-1-aan.html]Windows 8.1[/url] een aantal problemen moeten oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...