Ga naar inhoud
  • 0

Kan 0<->100% bezetting van de proc. t.g.v. een virus z


anoniem

Vraag

De laatste paar dagen sprong de cursor van de muis over het scherm als ik die bewoog in plaats van vloeiend te gaan (van de computer van mijn zoon). Ik zie geen HD activiteit, noch Internet activiteit. Toch leek het erop dat de processor ergens heel erg druk mee bezig was, en dat klopte, ik zie met Windows Task Manager dat de processor in activiteit van 0 tot 77 tot 100% bezet is binnen een seconde. Er is in het rijtje (running) Applications de "System Idle Process" bovenaan met 0 - 100% bezetting druk bezig! Getracht te deleten, ging niet. Met de AVG virusscanner (bijna dagelijk geupdate) getest, niets gevonden dan alleen een melding over de MBR (Master Boot record). Fdisk met /MBR gedraaid: melding "The Master Boot code has NOT been updated" Dus er zit een worm in, of er is iets anders mis. Iemand die hier iets verstandigs over kan zeggen? Dank bij voorbaat. MVG perloc
Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik draai Win2000Prof. Ik heb fdisk /mbr vanuit een Dos opstart diskette gedraaid. Dat reset de master boot record toch tot de standaard instelling? en verwijdert daar dan eventueel ongerechtigheid? zoals wormen en virussen? Het ging in ieder geval niet, maar mijn AVG maakt melding van een MBR probleem. Inmiddels zie ik het springen van de cursor niet meer. Ik heb behalve de virusscnanner, die behalve dat MBR probleem niets anders vond, ook Ad-aware, XoftSpy en Spybot gedraaid. Alle drie hebben spyware (en erger) verwijderd, maar Spybot blijft bij het verwijderen op een gegeven moment hangen. Ben hem nu voor de derde keer aan het draaien. Zal direct, als hij het lijstje klaar heeft, een voor een verwijderen en kijken waar hij blijft hangen. MVG perloc
Link naar reactie
  • 0
Dank voor de fixmbr tip. Springen is over, dus ik denk dat met het draaien van een aantal spyware programma's de veroorzaker/boosdoener is verwijderd. Die activiteit van de processor was werkelijk! Ik zag dat in WTM - Performance, CPU Usage history. Daar was een sinusvormige golf tussen 0 en 100% te zien van CPU activiteit. Dat ziet er nu weer normaal uit. MVG, perloc
Link naar reactie
  • 0
Het is weer terug!!! De cursor springt weer over het scherm als ik de muis beweeg en de processor is heel druk met "iets" bezig. Toevallig vanmorgen ALLES geupdate en gedraaid: Ad-Aware, Spybot, Xoftspy en AVG. Er is nauwelijks iets gevonden. Ook een redelijk recente versie van F-prot gedraaid: niets gevonden. Opeens is er weinig meer te beginnen met de computer: de processor is zo druk bezig dat er nauwelijks andere taken worden uitgevoerd. Dit heb ik met veel geduld kunnen "vangen" en als .jpg opslaan: [img]e:\temp1\100procent.jpg[/img] Heb sterk de indruk dat een of ander virus/trojan me dit bezorgt. Iemand een idee? MVG perloc P.s. ik krijg het niet voor elkaar een image hier neer te zetten. Hoe moet dat?
Link naar reactie
  • 0
Dat is nog steeds te cryptisch. Wat is een webtsek of een webstek (een van de twee?) en hoe kom ik daaraan en waar moet ik naar uploaden? Naar het forum? M.a.w., wat was er mis met mijn poging? Ik dacht na 25 jaar computergebruik daar aardig wat van af te weten, maar dit.... Afgezien daarvan, dit is bezijden mijn probleem. Iemand die daar iets verstandigs over kan zeggen? MVG perloc
Link naar reactie
  • 0
Nieuwe ontwikkeling: Op een gegeven moment werd het scherm zwart en verscheen de tekst: Kernel_Stack_Inpage_error (plus een nummer, maar toen ik dat wilde copieeren volgde een reboot, gemist dus) Voor die reboot deed hij ook een: Dump memory to HD (met een oplopend nummer) Daarna volgde die reboot en startte Windows2000 opnieuw op, nu echter zonder die intensieve processor activiteit, dus normaal. Ik heb geen tijd en zin om te achterhalen wat er aan de hand is (IK HEB WEL WAT ANDERS TE DOEN!!) en ga een DI-image terugzetten. MVG, perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...