Ga naar inhoud
  • 0

stop: c000021a {Onherstelbare Systeemfout}


anoniem

Vraag

Hi , Ik heb een Fatal System Error gekregen mijn systeem draait op Win XP Pro, Het ging als volgt nadat ik een Norton AntiVirus een communicatievenster liet zien dat mijn PC een Backdoor.Sdbot infectie had die niet bestreden kon worden oid. Ben ik op de Nortonsite terechtgekomen en daar hadden ze het over csrss.exe die de veroorzaker was van het probleem. Ik met mijn stomme onuitgeslapen zondagshoofd heb toen een zoekactie gestart naar dat exefile en ze gedelete en de files die zich niet lieten deleten heb ik gerenamed bv zo csrss.ex zodat de file in ieder geval zijn werk niet meer kon doen. Toen ik van windows een waarschuwing kreeg dat ik Servicepack 2 er bij moest halen om beschadigde files te repareren sloeg ik dat in de wind en na een virusscan van Norton waarbij Norton mij vertelde dat mijn PC nog steeds besmet was en hij het virus dus niet heeft kunnen verwijderen na wel 79 besmettingern gevonden te hebben waarvan hij er 78 wel kon repareren, heb ik mijn PC willen herstarten met bovenstaande fatalerror als gevolg. Wat te doen, want ook al ben ik misschien de stommeling van de dag ik wil wel graag verder. Gelukkig heb ik nog een andere harde schijf en daarom kan ik nu toch nog op internet komen om jullie om hulp te vragen. Met vriendelijke groet, Dan.
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:38939ae55b="gerben"]Csrss.exe is een essentieel windows bestand. Je zult het dus op de een of andere manier terug moeten zetten. Je zou een herstelinstallatie kunnen proberen. Wellicht dat je ook via de recovery console het losse bestand vanaf de cd kunt installeren.[/quote:38939ae55b] Hi Gerben, hoe kom ik in de recoveryconsole, ik kom dus via de veilige opstartmodus ook nergens terecht behalve dan bij die foutmelding. Als ik er een XP of een Servicepack 2 cd instop krijg ik ook geen respons. [quote:38939ae55b="brandsrus"]Kun je een Hijack This log plaatsen, misschien dat er nog het een en ander in je systeem zit qua virussen of spyware! Voor meer informatie kun je dat vinden in de FAQ in dit forum. Heb je al voordat je dit gepost hebt al een antispywareproduct over je pc laten gaan?[/quote:38939ae55b] Hi Brandsrus, Ik kan op het moment geen Hijackthis log plaatsen omdat ik die scan niet heb uitgevoerd de laatste tijd. Als ik nu weer in windows kan komen zal ik er meteen een Antispyware en een Hijackthis over heen laten gaan. Groeten, Fandango.
Link naar reactie
  • 0
Dat hangt van je bios af. Meestal kun je daar in komen door op Del te drukken bij het opstarten. Maar dat kan ook een andere toets zijn. Dan even in de diverse schermen snuffelen of je iets van een bootvolgorde kunt vinden. Kom je hier niet uit, geef dan even merk en type moederbord aan. Je kunt ook een paar screenshots van het bios plaatsen.
Link naar reactie
  • 0
Hi ik heb het verwijderde csrss.exe bestand van mijn andere harde schijf gekopieerd door die schijf als master te gebruiken. De niet opstartende schijf heb ik als slave aangesloten. Toen ben ik op zoek gegaan naar C:\WINDOWS\system32 waaruit ik per ongeluk dit bestandje csrss.exe verwijderd heb eerder in de veronderstelling dat dit ook zo'n stuk spyware of virus was omdat Norton dit aangaf. Wat ik niet wist is dat csrss.exe een onmisbaar onderdeel van MS is en niet uit de de map C:\WINDOWS\system32 gedelete mag worden, maar wel als ie ergens anders voorkomt dan is het rotzooi van derden. Dus ik heb csrss.exe weer teruggezet door 'm van mijn goede harde schijf die als master fungeerde te copieren naar C:\WINDOWS\system3 op mn niet opstartende als slave ingesteklde schijf en nu kan ik deze harde schijf weer als master gebruiken .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...