Ga naar inhoud
  • 0

"Spooksleutels" in het register: HELP !!


anoniem

Vraag

Hallo, Sinds een paar dagen word ik gekweld door spooksleutels in het register van Windows ME. Ik denk dat het met spyware te maken heeft. Op het internet kan ik er niets over vinden. Ik gbruik de volgende anti-spyware cq. anti-adware (ALLES up to date !): 1)NoAdware 2)AdAware SE 3)Spy Sweeper 4)Spyware Eliminator (Aluria) 5)Spyware Doctor (PC Tools) Het gekke is dat ALLEEN Spyware Doctor de onderstaande sleutels signaleert !!!!! De overige 4 progs geven dus GEEN melding. Verder zie ik in mijn HiJackThis log GEEN verdachte activiteiten. Ook Norton Antivirus 2003 geeft GEEN melding. Ook de Anti-spyware progs zelf kunnen niet de oorzaak zijn: Het probleem doet zich sinds 4 dagen voor terwijl de progs er al veel langer op staan. Wat is nu het probleem ????? Wanneer ik Spyware Doctor de onderstaande sleutels laat opruimen zijn ze inderdaad weg, dus verdwenen uit het Register. Echter................. Na elke nieuwe start ("warm" of "koud") staan ze er weer !!!!! Ook indien ik ze zelf handmatig (regedit...etc.) verwijder staan ze er weer vrolijk in als ik de computer (opnieuw) start. Spyware Doctor geeft de volgende log: Problem Name (Location) Problem Type Risk 007 Keylogger (HKCR\clsid\{48E59293-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * 007 Keylogger (HKCR\Interface\{48E59291-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * 007 Keylogger (HKCR\TypeLib\{48E59290-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\CLSID\{48E59293-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\CLSID\{48E59294-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\CLSID\{48E59295-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\InetCtls.Inet) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\InetCtls.Inet.1) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\Interface\{48E59291-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\Interface\{48E59292-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Virtual Bouncer (HKCR\TypeLib\{48E59290-9880-11CF-9754-00AA00C00908}) Registry * Die 007 keylogger wordt door Spyware Doctor gekwalificeerd als VERY DANGEROUS. Virtual Bouncer als MEDIUM RISK. Ik kan geen files vinden die aan deze sleutels gekoppeld zijn !! Het prog Vbouncer staat NIET op mijn computer. Ik vertrouw het echter voor geen eurocent. Jullie een oplossing ????? M.v.g. Anubis ====
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Anubis, Virtual Bouncer is erg moeilijk te verwijderen. Spy Sweeper verwijderd deze “malware” wel. Omdat de sleutels steeds terug komen na opstarten probeer het volgende: -verwijder alle herstelpunten (dus schakel systeem herstel uit) -start PC in veilige modus en verwijder sleutels. -start PC opnieuw op. Als sleutels weg zijn, zet systeem herstel weer aan. Je gebruikt vrij veel programma’s maar probeer eens ook Spybot.
Link naar reactie
  • 0
@Martijn: Dank voor je antwoord en je oplossing. Ik heb er echter geen fluit aan: Zoals je kunt lezen heb ik HiJackThis al, heb ik ook al gescand met HiJackThis en kan ik de logs van HiJackThis ook nog lezen EN begrijpen. Plaatsen van die log heeft dus geen zin: Er is geen mens die ziet wat ikzelf NIET zie. Klinkt eigenwijs, maar ik ben niet helemaal een computernerd. @Falconetti: Spy Sweeper ziet die sleutels echt niet. Ik heb de laatste versie (+ laatste update), van een legale zelf gekochte versie. Wat wil ik nog meer ?? Systeemherstel uitschakelen ???? Ik heb Windows ME en geen XP. Heb echter je advies opgevolgd, maar resultaat: Nul komma nul !! Spooksleutels blijven terugkomen. Hoewel ik reeds een batterij aan progs heb (beter 3 te veel dan 1 te weinig toch ???) toch Spybot geprobeerd: Resultaat nul !! Let wel dat ik slechts 1 prog continu laat draaien omdat er anders een mogelijkheid is dat ze elkaar in de weg zitten. De andere progs gebruik ik uitsluitend om weleijks te scannen en niet als continu "shield". Mijn wetenschap houdt hier echter op. M.v.g. Anubis =====
Link naar reactie
  • 0
Indien Virtual Bouncer actief is op je computer, ga je dit normaal zien verschijnen in een Hijackthislog. Controleer even of er uninstallfunctie is van Virtual Bouncer. Keyloggers zijn moeilijker te traceren. Een goede keylogger verbergt zich en zal je niet zien met hijackthis. Over de betrouwbaarheid van Spyware Doctor kan ik echter niet oordelen. Lees deze thread even door. Je bent blijkbaar niet de enige: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=52392 groeten, Marc
Link naar reactie
  • 0
Anubis, Ik ook op deze PC (ME dus). Start\Instellingen\Configuratiescherm Kies Systeem Klik tabje Bestansstysteem Klik tabje Probleemoplossing Zet vinkje bij: De optie systeem herstellen uitschakelen. Bevestig alles met O.K. Je krijgt de melding dat PC opnieuw opgestart moet worden. Klik O.K. Start in veilige modus ( F8) Na opstarten in veilige modus: Start\Uitvoeren\Regedit. Zoek sleutels op en verwijder deze. Sluit register en herhaal ritueel systeem herstel maar dan nu haal vinkje weg. Start PC opnieuw op. Staan de sleutels nog in het register (kijk met regedit). groetjes Falco
Link naar reactie
  • 0
Hallo allemaal, In de eerste plaats heel veel dank dat jullie je over mijn probleem hebben willen buigen. Perfect ! Het probleem is echter opgelost !!!!!!!!!!! Vraag me echter niet hoe ik het gedaan heb. Ik heb urenlang het Register door zitten spitten en alles handmatig verwijderd wat mij enigszins verdacht cq. onbekend voorkwam. (Het risico heb ik maar voor lief genomen: Dan maar een nieuwe installatie !) Na die verwijderingen heb ik Registry Mechanic gedraaid vanuit de veilige modus. En zie daar.................. de sleutels waren verdwenen en komen niet meer terug ! Tevens was ook het DSO Exploit-probleem, wat SpyBot steeds aangaf, opgelost. Kennelijk heb ik dus puur geluk gehad. Daar ik nogal nieuwsgierig van aard ben, blijf ik zoeken naar de oorzaak van die sleutels en zal ik het resultaat hier plaatsen zodat anderen er wellicht ook wat aan hebben. Nogmaals dank voor jullie moeite !!!!!! Anubis ====
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...