Ga naar inhoud
  • 0

Trojan mail


anoniem

Vraag

Jongens en meiden, Kreeg vandaag iets heel raars in mijn mailbox en weet niet wat ik er mee aanmoet, vandaar dat ik me weer tot jullie richt! :) Vandaag kreeg ik nl. de volgende mail: [color=blue:802df6c61e]hello, I am from Austria and you'll don't believe me, but a trojan horse in on your computer. I've scanned the network-ports on the internet. (I know, that's illegal) And I have found your pc. Your pc is open on the internet for everybody! Because the smss.exe trojan is running on your system. Check this, open the task manager and try to stop that! You'll see, you can't stop this trojan. When you use win98/me you can't see the trojan!! On my system was this trojan, too! And I've found a tool to kill that bad thing. I hope that I've helped you! greets[/color:802df6c61e] Bij deze mail was het bestand remove-smss-patch.exe (74.1 kb) toegevoegd, wat ik uiteraard niet geopend heb..... Het rare vond ik nl. dat ik ten eerste deze mail niet snapte (tje weet niet zoveel van computers...) en ten tweede dat deze afkomstige was van r.de.groote@12move.NL!!, terwijl in z'n mail staat dat ie uit Oostenrijk komt...... Heeft iemand enig idee wat te doen???? Alvast bedankt!!!! Daan
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Tja zal wel een meeltje zijn die juist een trojan installeert op je pc als je de attachment open. Als ik op crtl+alt+del druk en kijk bij processen dan staat daar dat bestandje tussen. De beschrijving bij smss.exe is: Process File: smss or smss.exe Process Name: Session Manager Subsystem Description: Application that is used to start, manage, and delete user sessions or client sessions under Terminal Server. Company: Microsoft Corp. System Process: Yes Die email kan je wel negeren en dat van dat email adres, je kan emails sturen maar dat dan niet jou adres er bij staat. Misschien dat dat bij deze ook gedaan is. EDIT: me bericht ff flink veranderd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...