Ga naar inhoud
  • 0

Hoe kan ik de firewall van XP home aan of uitzetten??


anoniem

Vraag

ladies and people, Goed, ik heb nooit mijn windows versies of welk ander legaal stuk software geupdate, maar ben nu toch overstag gegaan. Nu heb ik via de update serivce van microsoft OOK mijn beveiliging laten automatisch checken. De site kwam tot de conclusie dat ik de XP firewall niet had aanstaan. Nu wil ik deze handmatig aan en uitkunnen schakelen, MAAR ik kan deze optie nergens vinden. Ook niet met de hulp van de microsoft site. Ik werk op een laptop en vind ik bij mijn netwerkverbindingen: 1) LAN verbinding, ingeschakeld met brug VIA Compatible fast ethernet adapter (??? wat dit ook mag betekenen) 2) Netwerkbrug, ingeschakeld MAC-brugminipoort (??? geen flauw idee) 3) 1394-verbinding, ingeschakeld met brug, 1394-netwerkkaart (??? ehhh...) Bij welke van de 3 bovenstaande kan ik de firewall optie vinden? En, misschien niet de goede plaats, maar wat betekenen deze 3? Alvast bedankt.
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Om de XP-firewall in/uit te schakelen: Bij de eigenschappen van je LAN-verbinding (dus rechtermuisknop op LAN-verbinding en vervolgens eigenschappen): Ga naar het tabblad Geavanceerd en plaats daar een vinkje/haal daar een vinkje weg bij 'Mijn computer en netwerk beveiligen door toegang vanaf het internet te beperken of te blokkeren'... PS: Het is beter om gewoon een 'echte' firewall te installeren, zo eentje is een stuk beter dan die ingebouwde van XP...
Link naar reactie
  • 0
[quote:907aef1bcd]Bij de eigenschappen van je LAN-verbinding (dus rechtermuisknop op LAN-verbinding en vervolgens eigenschappen[/quote:907aef1bcd] Dit, en dat ben ik dus vergeten :o op te geven, werkt niet. Deze optie is niet te vinden... Als ik voor eigenschappen kies, dan krijg ik een venster met maar twee tabbladen: Algemeen en Verificatie. (geldt ook voor de andere twee).. :-?
Link naar reactie
  • 0
Gelukt 8) , maar.... Ik heb beide (1394-netwerkkaart en de LAN-verbinding) uit de brug gehaald (?? :o deze optie stond in het pop-up menu :o ) en nu kan ik de firewall wel uit of aanschakelen. Blijf ik nog :cry: met een vraag of twee zitten, wat is een netwerkbrug en waar dient ie voor... Kan iemand mij hier op het antwoord geven Of moet ik deze in een ander forum stellen? Bedankt voor jullie antwoorden.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb daar nog niet echt over nagedacht. Via de microsoft site kreeg ik te lezen dat mijn firewall niet aan stond. Ik werd dus benieuwd... Verder ben ik niet echt op de hoogte van Zone alarm (wat het kan en waar het voor is). Wel heb ik mijn systeem getest bij www.grc.com en op de site van symantec. Mijn beveiliging is volgens hun wel OK. Ik zal me er eens in verdiepen. Bedankt voor je reactie. Kan jij me misschien uitleggen waarom mijn Firewire en Ethernet adapter worden ondegebracht in een MAC-brugminipoort?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...