Ga naar inhoud
  • 0

Dreigende taal in spam: your IP address is logged!!


anoniem

Vraag

Al een paar maal heb ik in het duits en in het engels een dreigement ontvangen waar van alles instaat: Dat mijn computerinhoud in beslag is genoemen, dat er van alles te gebeuren staat, omdat downloaden van muziek etc. verboden is etc.. In de bijlage, die erbij zat, en uitgeschakeld is door mijn Norton-firewall, staat dat er het W32.sober.C@mm virus in verstopt zat. De verzender is steevast een HCCNetter...Sindsdien is mijn computer niet meer vooruit te branden. Het wordt nu toch wel erg vervelend. Mijn vraag is : wat kan ik hier tegen doen? En: kan ik iets terugdoen!! Hier volgt de exacte inhoud van het bericht: Ladies and Gentlemen, Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law. We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 62.146.240.200 . The contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be indicated. You get the charge in writing, in the next days. In the Reference code: #14586, are all files, that we found on your computer. The sender address of this mail was masked, to fend off mail bombs. - You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI- - Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350 - 935 Pennsylvania Avenue - Washington, DC 20535, USA - (202) 324-3000
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dit zijn de bekende nepmails, net als je die vaak van Microsoft ziet langskomen met een zogenaamde patch. In feite kan je er weinig aan doen aangezien je in het adresboek voorkomt van iemand die wel besmet is. Zo lang die persoon het virus heeft, blijf jij dit soort dingen ontvangen. Het lijkt me niet dat je computer hier langzamer van zou worden, je virusscanner heeft hem immers herkent en onschadelijk gemaakt. Mogelijk heb je toevalligerwijs rond die tijd iets anders opgelopen, check voor de zekerheid je systeem eens op spyware of andere virussen (complete systeem-scan).
Link naar reactie
  • 0
[quote:7eb1a4b50a="Sandy"]Al een paar maal heb ik in het duits en in het engels een dreigement ontvangen waar van alles instaat: Dat mijn computerinhoud in beslag is genoemen, dat er van alles te gebeuren staat, omdat downloaden van muziek etc. verboden is etc.. In de bijlage, die erbij zat, en uitgeschakeld is door mijn Norton-firewall, staat dat er het W32.sober.C@mm virus in verstopt zat. De verzender is steevast een HCCNetter...Sindsdien is mijn computer niet meer vooruit te branden. [/quote:7eb1a4b50a] Virussen zijn heel vervelend. Daarom heb je een altijd recente virusscanner die alle processen continu controleert en files die binnenkomen, uitgaan en geopend / uitgevoerd worden ook op de achtergrond uitvoert. Als je Norton Anti-Virus of een andere up-to-date virusscanner gebruikt wordt het Sober-virus keurig herkend en verwijderd. Van alleen maar een mailtje word je PC niet traag. Er zijn vele varianten, hieronder twee willekeurige links voor meer informatie over de mogelijke inhoud en subjects: [url]http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32soberc.html[/url] [url]http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sober@mm.html[/url] Zo lang ons mailsysteem niet verandert, en zolang we hufters blijven houden zonder bij-de-tijdse virusscanners zullen we er mee moeten leven. In een andere draad hier zie je dat je niet de enige bent die volop die sobertroep binnenkrijgt. Het bericht weet zelfs regelmatig een spamfilter te passeren. Daar kun je wellicht een aantal van die berichten mee tegenhouden voor je de rotzooi met je reguliere emailclient binnenhaalt. Veel succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...