Ga naar inhoud
  • 0

NAV Common Client CCApp en serverrechten


anoniem

Vraag

Na install van Navpro 2003 wilde Outlook Express niet werken. Volgens Symantec kwam dat door zone alarm pro. Ik moest N.A.V. Common Client CCApp serverrechten geven in ZA. Ik heb een oude versie van ZA (2.6) in verband met snelheid. Maar ook hierin bleken serverrechten voor Common Client deoplossing. Op zich opgelost dus maar ik ben niet zo gek op serverrechten voor welk prog dan ook. Vraag is dus: kan dit eigenlijk kwaad?
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
hehe, ja met dat soort dingen is het altijd ff lastig. Volgens mij is het met Zonealarm zo, dat "Server" staat voor "het op eigen beweging verbinding maken met iets op het internet"... Je mail-route wordt met NAV iets anders namelijk. NAV plaatst zichzelf tussen je mail-client en de mail-server. Je mail-client maakt een netwerk-verbinding met 127.0.0.1 (wat op elke PC bestaat), en "logt in" op de virusscanner. Deze maakt dan een verbinding met de mail-server, controleert de mail op virussen en geeft het vervolgens door aan je mail-client. Dus in dit geval kan het geen kwaad. Een msblast.exe moet je natuurlijk wel tegenhouden... :wink: Volgens mij is bovenstaande zelfs na te kijken. Als je de gegevens van een mail-account bekijkt en dan naar het tabblad servers gaat, dan stond daar bij mij iets extra's voor de pop- en smtp-server ingevuld?? Greetz!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...