Ga naar inhoud

Virus (Apher)

anoniem

Vraag

Hoi allemaal, Via McAfee virusscanner kreeg ik de melding dat één bestand was geinfecteerd met het trojaanse paard Apher. Het is echter niet mogelijk hem in quarantaine te plaatsen of te verwijderen. Ik krijg telkens de melding dat het bestand read-only is.Bij bestandseigenschappen staat er echter geen vinkje bij 'Alleen lezen'. Ook via de msdos-prompt lukt het me niet het bestand te verwijderen, telkens weer de melding 'Alleen-lezen'. :( Weet iemand hoe ik dit bestand in vredesnaam weg kan halen? Alvast bedankt, M.de Roo
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

[quote:cb766e7781="jgbteg"]page not found als je wilt downloaden[/quote:cb766e7781]Bij mij wel dus. Zijn dan zelfs de pages van McAfee geblokkeerd door dit soort virussen?!! Het gaat dus hierom ([url]http://vil.nai.com/vil/SystemHelpDocs/DisableSysRestore.htm[/url]): ----- [b:cb766e7781][color=red:cb766e7781][size=18:cb766e7781]Disabling System Restore[/size:cb766e7781][/color:cb766e7781][/b:cb766e7781] Windows ME and XP utilize a restore utility that backs up selected files automatically to the C:\_Restore folder. This means that an infected file could be stored there as a backup file, and VirusScan will be unable to delete these files. You must disable the System Restore Utility to remove the infected files from the C:\_Restore folder. [b:cb766e7781][size=18:cb766e7781]WindowsME[/size:cb766e7781][/b:cb766e7781] 1. Right click the My Computer icon on the Desktop and click on Properties. 2. Click on the Performance tab. 3. Click on the File System button. 4. Click on the Troubleshooting tab. 5. Put a check mark next to 'Disable System Restore'. 6. Click the 'OK' button. 7. You will be prompted to restart the computer. Click Yes. Note: To re-enable the Restore Utility, follow steps one to seven and on step five remove the check mark next to 'Disable System Restore'. [b:cb766e7781][size=18:cb766e7781]WindowsXP[/size:cb766e7781][/b:cb766e7781] Disabling the System Restore Utility (Windows XP Users) 1. Right click the My Computer icon on the Desktop and click on Properties. 2. Click on the System Restore tab. 3. Put a check mark next to 'Turn off System Restore on All Drives'. 4. Click the 'OK' button. 5. You will be prompted to restart the computer. Click Yes. Note: To re-enable the Restore Utility, follow steps one to five and on step three remove the check mark next to 'Turn off System Restore on All Drives'. ----- Greetz, Jos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...