Ga naar inhoud
  • 0

VIRUS IN HET GEHEUGEN IN WINDOWS 98 KAN NIET MEER OPSTARTEN,


anoniem

Vraag

IK DRAAI OP WIN 98 ,PLOTSELING KAN IK NIET MEER OPSTARTEN ALLEEN IN VEILIGE MODUS. DE EERSTE KEER STARTTE DE PC MET VEEL KABAAL OP EN ZEER TRAAG EN DE CD-ROM WAS VERDWENEN.IK HEB OPNIEUW OPGESTART TOEN KWAM IK IN DE VEILIGE MODUS . ZELFS FORMATEREN GAAT NIET MEER....DE NORTON GEEFT AAN VIRUS IN GEHEUGEN MAAR HOE KRIJG IK DEZE ERUIT.
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Je kunt de schijf aan een ander systeem hangen - en dan op dat systeem een volledige scan op virussen uitvoeren. Handiger, maar iets duurder, is de aanschaf van een nieuwe vaste schijf; je kunt Windows 98 dan opnieuw installeren, de oude schijf erbij hangen en controleren op virussen; voor de zekerheid alles op die schijf weggooien wat een com-, exe-, scr- of vbs-extensie heeft en vervolgens je eigen documenten weer overnemen. Heb je gelijk een reserveschijf voor als het nog eens gebeurt...
Link naar reactie
  • 0
Ik ga er vanuit dat het hier gaat om intern geheugen/ werkgeheugen... dat virus kan niet in dat geheugen blijven zitten... (niet lang althans) dat geheugen (ram geheugen dus) "lekt" weg als er geen spanning op staat. Wat wel mogelijk is, het virus staat op de bootsector van de harde schijf, wanneer je de computer opstart plaatst het zichzelf in het werk geheugen om vervolgens het besmetten van bestanden ed. makkelijker te maken. Wat je dan moet doen: 1 Maak een schone opstart diskette (op een niet besmette computer dus :) 2 Zet die diskette op "schrijf beveiligd". 3 Start de besmette pc op vanaf die diskette. 4 Formatteer de harde schijf. Je moet dus , omdat het virus zich tijdelijk in het werkgeheugen nesteld wel eerst de besmette pc even uitlaten staan, dan start je hem op vanaf die diskette. Veel succes ermee, als je er niet uitkomt help ik uiteraard wel verder... groeten, Jan
Link naar reactie
  • 0
Als een virus in de MBR van de HD zit dan helpt fortmatteren niet. Je moet dan [b:090d2ab384]FDISK /MBR[/b:090d2ab384] uitvoeren in de dos-prompt. Want anders blijft de virus nog doodgewoon op de HD zitten terwijl jij windows na het formateren opnieuw gaat installen en dan blijkt dat de virus er nog steeds is! Dat is dus niet de bedoeling neem ik aan. Trouwens download bij Symantec Norton AV 2004 trial version want je moet van die virus af zien te komen en ben je nog 30 dagen of zo beveiligd tegen virussen! Veel succes,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...