Ga naar inhoud
  • 0

Welke online virus scanner is goed????????


anoniem

Vraag

Uit nieuwschierigheid heb ik onderstaande onlinescanners uitgeprobeerd om te kijken of ze iets zouden vinden. Ik verwachte niet dat er wat gevonden zou worden want ik gebruik AVG en die vind niets. Maar groot was mijn verbazing en schrik dat er dus wel wat gevonden werd.Alleen was er maar 1 scanner die wat vond namelijk RAV Antivirus. Is dit dan meteen de besten? Trend Micro HouseCall Panda ActiveScan RAV AntiVirus McAfee FreeScan (registratie vereist)
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Die conclusie lijkt me wat kort door de bocht. Ik had laatst ook een programma (1st page 2000) aan een kennis gegeven en zijn scanner herkende daar een virus in, terwijl mijn scanner niets had opgemerkt. Het bleek achteraf om een bij het programma behorend javascriptje te behoren dat totaal onschuldig was. Een virusscanner kan dus ook vals alarm geven.
Link naar reactie
  • 0
Kwa naams bekendheid had ik wel van Mcafee gehoord maar van RAV niet daarom verwachtte ik ook dat als er gevonden zou worden dat het door Mcafee zou zijn. Want wat ik nu af vraag hoe zit het dan met b.v de symantec virus scan of norton. Daarom mijn vraag. Is de virusscan die meer vind ten opzichte van de andere meteen de beste?
Link naar reactie
  • 0
Hallo, zelf vind ik een andere virusscanner de beste on-line. Dit is die van symantec. Die heeft er al enkele uit mijn systeem gehaald. Iedereen kan met die virusscaner gratis zijn hele systeem scannen. Hieronder de link: http://security.symantec.com/ssc/home.asp?j=1&langid=nl&venid=sym&plfid=23&pkj=JVOVQLVDKDNVRQQCZUF Misschien heb je er wat aan. tkfmuller
Link naar reactie
  • 0
[quote:e2b908344e="magiertje"]Nou die RAV klopt wel dat ie goed is want die vond bij mij ook eens een paar dailers, terwijl mijn norton en andere onlinescanners ze niet zagen. Magiertje[/quote:e2b908344e] Een dailer is natuurlijk geen virus, maar meer een vorm van spyware. De andere scanners richten zich denk ik voornamelijk op virussen en RAV dus ook op andere ongemakken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...