Ga naar inhoud
  • 0

.net framework virus ellende


anoniem

Vraag

holaatjes peeps, Nu die blasterellende wat oogjes heeft geopend heb ik de volgende vraag blaster was 1 van de eerste .net framework virussen ... Er gaan er nog hele bergen komen, lijkt mij ... Waarvoor zou ik uberhaupt .net framework op mijn internet pc laten staan??? ... tis puur een pc voor internet, websites en wat filmpies enzo ... geen netwerk oid Ik weet dat er ook ooit eens .net frameshit bij mijn updates zaten via winupdate ... en daarvoor ging alles ook nog goed, dus ik kan ze best uit de pc slopen ?? ... Heeft dat zin ... of is het teveel moeite met geen resultaat.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb het .net-framework nooit geïnstalleerd, omdat ik het nut er niet zo van inzag. Dat zie ik nou nog steeds niet en het zal nog wel even duren voordat dat getrut er echt doorheen komt. Oh ja, daarnet onderschepte Norton ook al een inkomende mail, omdat daar het Sobig-virus bijzat. Ook zo'n lekker .net-dingetje dat zich overal kan verspreiden en veel schade toe kan brengen. Voor mij geen .net-framework dus en Foxie ik zou het er lekker uithalen (jij hebt toch al zo'n last van paranoia :wink: )
Link naar reactie
  • 0
wehhehe paranoia's inside your mind when ya run ... nahkan er dus idd nie uitgesloopt worden .. je kan hoogstends de update niet doen voor .net framework ... maar zelfs voor hotmail en messenger gebruik je volgens mij de .net serveerders ... Maar stel he ... over paranoia gesproken en verbeter me als ik het fout heb hoor, maar wel liefjes enzo ,... ben vandaag in een gevoelige bui :lol: Maar dat .net werkt dus met shares ... je download een applicatie van een server, waar iedereen dan aan kan werken, iedereen die eraan werkt voert een stukje bron in in de broncode ... toch?? Die .net virussen doen dat dus ook ( of juist , dat weet ik niet ) ... maar stel dat jij met je fijne bedrijfje dus van zo'n besmette server een dus verotte aplicatie vandaan haalt ... is in beginsel je hele programma gedoe en netwerk vernaggeld ... Ik kan het nie zo best uitleggen, maar het stond in de pc active van afgelopen maand ... Dat lijkt mij toch best wel link ... Zeker met die verwoestende virussen die ze daarvoro kunnen maken ... Of zie ik het helemaal verkeerd en draai ik door ... of moeten we allemaal aan de unix spiegelservers( :lol: weet ik veel hoe die dingen heetten ), waardoor je bestanden/instellingen tussen 2 servers kan vergelijken, zodat je kan zien of er ergens iets nie klopt ...
Link naar reactie
  • 0
hmm, zonder .netframework kan ik messenger en hotmail echt wel gebruiken hoor. Ik las in PCM van deze maand, dat de nieuwste Powerquest Drive Image (die nou eindelijk ook kan imagen zonder de comp opnieuw op te starten) een van de eerste programma's is die het verrotte ding echt nodig heeft. Dat .net is verder volgens mij nog volop in ontwikkeling. Hoe het precies werkt, weet ik ook niet, maar ik heb ook het stuk uit PC-active gelezen. Wat ik er nog van onthouden heb is dat die .netvirussen reteagressief zijn, dat iedereen er een leuke plugin aan kan toevoegen (bijvoorbeeld format C) en volgens mij kon het zich van geïnfecteerde pc's ook gaan verspreiden door irckanalen en messengernetwerken. Ik heb trouwens weer dat verrotte w32sobigvirus binnengehad (ook .netvirus). Het was keurig verdeeld per drie stuks over het mailadres van mijn vader en die van mij. Betekent dat, dat een bekende van me geinfecteerd is (uiteraard hebben ze allemaal andere afzenders -> fake dus). Bestaat er een mogelijkheid dat te checken?
Link naar reactie
  • 0
heh maar das vaag??? ik d8 dat die sobig een mail virus was ... en dus alleen via wrong attachements open was te krijgen ... ow w8 lama .. die maakte je dus open :oops: Nah je kan in de broncode van de mails het ip adres bekijken ... En als de 'echte' contact dan een mail verstuurd, kun je dat vergelijken met het ip in de code van je virusmail ... Maar sobig is wel een spoofer hoor ... dus die kan best pietje besmetten, maar omdat henkie bij pietje in ze adressenlijst staat, stuurt hij een virusmail naar jantje, onder naam van henkie ... snappie ... maar dat kun je dus in de bron zien aan de ip's ... Maar volgens mij gaan die .net virale dingies nog een hele berg ellende veroorzaken ... :evil: time will tell
Link naar reactie
  • 0
[quote:ba9ac1e8e8="FoXiERotjEknoR"]holaatjes peeps, blaster was 1 van de eerste .net framework virussen ... Waarvoor zou ik uberhaupt .net framework op mijn internet pc laten staan??? Ik weet dat er ook ooit eens .net frameshit bij mijn updates zaten via winupdate ... [/quote:ba9ac1e8e8] Even wat rechtzetten: :wink: Blaster was [i:ba9ac1e8e8]geen[/i:ba9ac1e8e8] .net framework virus. .net framework heb je niet nodig, tenzij je je bezighoudt met Web-applicaties op Webservers. Er wordt via Windows-update een speciaal Asp.net account aangemaakt. Dat account kan je rustig weer verwijderen. Tip: géén automatische Windows-update gebruiken (zo houd je meer controle over je updates - niet elke update is noodzakelijk en niet elke update is een stap voorwaarts). In Jip-en-Janneke-taal: niet alles als een kip zonder kop downloaden. Bij elke Windows-update staat een beschrijving wat het doet en waar het voor nodig is. Info: http://www.mvps.org/marksxp/windowsxp/aspdot.htm
Link naar reactie
  • 0
[quote:70e5c2bb5d="Ben Jonson"][quote:70e5c2bb5d="FoXiERotjEknoR"]holaatjes peeps, blaster was 1 van de eerste .net framework virussen ... Waarvoor zou ik uberhaupt .net framework op mijn internet pc laten staan??? Ik weet dat er ook ooit eens .net frameshit bij mijn updates zaten via winupdate ... [/quote:70e5c2bb5d] Even wat rechtzetten: :wink: Blaster was [i:70e5c2bb5d]geen[/i:70e5c2bb5d] .net framework virus. .net framework heb je niet nodig, tenzij je je bezighoudt met Web-applicaties op Webservers. Er wordt via Windows-update een speciaal Asp.net account aangemaakt. Dat account kan je rustig weer verwijderen. Tip: géén automatische Windows-update gebruiken (zo houd je meer controle over je updates - niet elke update is noodzakelijk en niet elke update is een stap voorwaarts). In Jip-en-Janneke-taal: niet alles als een kip zonder kop downloaden. Bij elke Windows-update staat een beschrijving wat het doet en waar het voor nodig is. Info: http://www.mvps.org/marksxp/windowsxp/aspdot.htm[/quote:70e5c2bb5d] mee eens, ik had eens een update geinstalleerd waardoor ik de internetverbinding kwijt was... :-? dus idd niet alle updates heb je nodig zoals Ben zegt.. kijk eerst in de details wat voor update het is en of je het nodig hebt. De .net frame update heb ik niet geinstalleerd ik zag het nut er niet van in.
Link naar reactie
  • 0
Ik ben het met Ben eens niet zomaar alle updates installeren, ik had eens de automatische updates allemaal gedaan, daar zat blijkbaar iets bij wat ik niet nodig had? en floep internetverbinding weg :-? dus eerst de details lezen wat voor update het is en of je het nodig hebt, idd je hebt ze niet allemaal nodig zoals Ben zegt.
Link naar reactie
  • 0
[quote:f70f464b7c="Ben Jonson"] Even wat rechtzetten: :wink: .net framework heb je niet nodig, tenzij je je bezighoudt met Web-applicaties op Webservers. Er wordt via Windows-update een speciaal Asp.net account aangemaakt. Dat account kan je rustig weer verwijderen.[/quote:f70f464b7c] .net framework heb je alleen nodig als je programma's wilt gebruiken die het .net framework nodig hebben (duh :lol: ) Zelfde principe als java. Als je java applicaties wilt draaien heb je een java framework nodig. In de toekomst kun je verwachten dat er steeds meer applicaties zullen verschijnen die het .net framework nodig hebben (zeker van Microsoft). [code:1:f70f464b7c] applicatie x <---> .net framework <---> windows applicatie x <---> .net framework <---> ??? applicatie y <---> java framework <---> windows applicatie y <---> java framework <---> mobiele telefoon applicatie y <---> java framework <---> linux applicatie y <---> java framework <---> etc. [/code:1:f70f464b7c]
Link naar reactie
  • 0
nah ik snap uberhaupt ook niet dat mensen dat soort essentiele shit als updates ( d8 je van live update van norton ellende ) automatisch laten doen ... zou er nie aan moeten denken ... ergens haal ik zelfs nog wel een beetje lol uit het updaten en optimaliseren van de verschillende onderdelen van me pctjes ... MAAR ... ik zie dus ook dat messenger en hotmail bv dus ook gebruik maken van de dotnet framework servers ... en dus van ?? .net framework?? of ligt daar dan toch een verschil ... dotnet applicaties alla ... maar wat als .net SERVER ( bv hm en msgr) gebruiker ... ben je dan niet voor dezelfde ellende vatbaar ?
Link naar reactie
  • 0
Uiteraard doe ik mijn updates altijd handmatig! [quote:d9f5313dee="FoXiERotjEknoR"](d8 je van live update van norton ellende)[/quote:d9f5313dee] Wat bedoel je daarmee? Waarom is Norton zo'n ellende? [quote:d9f5313dee="FoXiERotjEknoR"]MAAR ... ik zie dus ook dat messenger en hotmail bv dus ook gebruik maken van de dotnet framework servers ... en dus van ?? .net framework?? of ligt daar dan toch een verschil ... dotnet applicaties alla ... [/quote:d9f5313dee] Zoals ik al zei, kan ik zonder het debiele framework die msrotzooi gewoon gebruiken [quote:d9f5313dee="FoXiERotjEknoR"]maar wat als .net SERVER ( bv hm en msgr) gebruiker ... ben je dan niet voor dezelfde ellende vatbaar ?[/quote:d9f5313dee] Lijkt me niet, alleen als het virus zich door deze kanalen gaat verspreiden. Geinige avatar trouwens fox :lol:
Link naar reactie
  • 0
[quote:dc2ad0b86d="FoXiERotjEknoR"]nah ik snap uberhaupt ook niet dat mensen dat soort essentiele shit als updates ( d8 je van live update van norton ellende ) automatisch laten doen ... [/quote:dc2ad0b86d] [quote:dc2ad0b86d][url=http://www.webwereld.nl/nieuws/16004.phtml]Microsoft hoopt hiermee tegemoet te komen aan de wensen van klanten. "We krijgen veel vragen van gebruikers met een langzame verbinding en mensen die het downloaden niet snappen"[/url][/quote:dc2ad0b86d]
Link naar reactie
  • 0
nehhh d8en jullie van de nieuwste berichten van Ms ... Ze willen, als blijft blijken dat mensen safety updates systematisch niet blijven installeren, de essentiele updates in eigen hand gaan nemen en dus zelf op jouw pc gaan zetten ... Daar gaat dan je keuze om ze wel of niet te installeren ... en daar gaat een berg privacy ... en waarschijnlijk komt er een hoop ellende als traagheid, bugs en wie weet wat nog meer ...
Link naar reactie
  • 0
[quote:65698d26ad="FoXiERotjEknoR"]nehhh d8en jullie van de nieuwste berichten van Ms ... Ze willen, als blijft blijken dat mensen safety updates systematisch niet blijven installeren, de essentiele updates in eigen hand gaan nemen en dus zelf op jouw pc gaan zetten ... Daar gaat dan je keuze om ze wel of niet te installeren ... en daar gaat een berg privacy ... en waarschijnlijk komt er een hoop ellende als traagheid, bugs en wie weet wat nog meer ...[/quote:65698d26ad] Dat is ontzettend klote (helemaal voor mensen met een modemverbinding, gelukkig heb ik adsl). Overigens wordt het .netframework niet gezien als een essentiële update.
Link naar reactie
  • 0
nah het gaat mij ook helemaal niet om de hoeveelheid die zij voor mij en hoogstwaarschijnlijk zonder mijn medeweten, op mijn pc gaan zetten ... essentiële updates zijn meestal erg klein.. dus daarvoor zou je die niet hoeven te laten .. en voorlopig gaan de berichten erover alleen over de hoogst nodige updates ... Het gaat mij erom dat ze het uberhaupt willen gaan doen ... MIJN netwerk MIJN pc MIJN keuze voor bepaalde installs cq updates ... En wat d8 je van het feit dat het nu al verschillende malen is gebleken, dat er updates zijn die je pc vertagen, of bijvoorbeeld het internet plat leggen ... die worden dan waarschijnlijk, in de toekomst, wel even door MS op je pc geprakt ... leuk dus, als je al gehoord hebt dat de laatste update toch niet zo best is ... Normaal heb je dan de keuze om het niet te installeren, of om er even mee te wachten en dan te kijken hoe het verloopt bij andere mensen .. Nu is MS van plan ( mits deze update-laksheid van de gebruikers aanhoudt) om dat over te nemen en dat voor ons te gaan doen ... Kunnen ze gelijk even bekijken welke software jij op je pc hebt staan en dan ook maar gelijk even bekijken op welke sites je de afgelopen weken zat (INDEX.DAT !!!! ) ... Ik heb niets te verbergen ... maar dat houdt geenszins in dat ik dan ook maar iedereen toelaat ... Honeymaker : Ik vind alles op mijn pc wat geautomatiseerd verbinding wil maken met internet ellende ... Vaak geeft het een vals gevoel van veiligheid en in het slechtste geval compromitteerd het jouw beveiliging ... Kijk eens bij veel merk pc's ... bv Dell ... Daar staat meestal vanuit de fabrikant al ingesteld dat de hoogstnodige updates automatisch worden binnengehaald ... Ik ken zat mensen die d8en dat dat dus voor alle updates gold ... Die hebben dus nog nooit de update knop aangeraakt, doordat ze dachten dat dat automatisch ging ... Nu valt dat met de Live update van norton erg mee ... maar als je even 3 maandjes terug denkt, kan ik je nog wel herinneren aan een VEROTTE NISUM.EXE .. waardoor je pc een traag gekarnde boterton ging nadoen ... Was ik blij dat ik alles handmatig deed en dus een weekje later gewoon de goede Nisum.exe kon installeren/updaten ... Nopes laat mij het maar lekker handmatig doen ... Weet ik zeker dat het goed gebeurt ( ahum) .... En heb ik nog een fijn gevoel van 'wat gedaan te hebben' ook ... Je zou eens moeten kijken wat een progje als [url=http://www.softnews.ro/public/cat/10/17/10-17-4.shtml] Xp Antispy [/url] allemaal aan gaatjes en instellingen van xp ( en 98se ook ) dicht kan zetten ... Ik geloof dat de helft van de mogelijkheden alleen maar gaat om geautomatiseerde instellingen tot downloaden ( van codecs tot ess updts ) en 'spioneer' praktijken uit te zetten ... Nopes laat mij maar lekker de hand in eigen boezem steken als ik het verneuk ... Weet ik tenminste precies en zeker wat er gebeurd op mijn pc's
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...