Ga naar inhoud
  • 0

Virus mails van HCCnet?


anoniem

Vraag

Hallo allemaal. sinds gisteren ontvang ik regelmatig e-mail met als afzender [b:62c3015281]admin@hccnet.nl[/b:62c3015281]. In het mailtje staat (in het engels) dat er belangrijke informatie is over mijn e-mail account en dat ik daarvoor de bijlagen moet openen. Die bijlagen worden door mijn virusscanner vroegtijdig onschadelijk gemaakt want ze zijn besmet met W32.Mimail.A@mm. Hieronder trouwens even een voorbeeldje uit mijn viruslog.[quote:62c3015281]Datum: 3-8-2003, tijd: 15:01:44, De e-mailbijlage message.html in message.zip is geïnfecteerd met virus W32.Mimail.A@mm. Het bestand is in quarantaine geplaatst. [/quote:62c3015281] Mijn vraag alleen: Zijn er meer "slachtoffers" en is er iets ernstig mis bij de HCC. En hoe is het mogelijk dat deze 'virusmails' :evil: via [b:62c3015281]admin@hccnet.nl[/b:62c3015281] worden verstuurt?
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:5baf23adff="Jeroen Doorn"]Nouououou.... Ik krijg net een mailtje van iemand met subject ILOVEYOU; zal ik hem openen? :wink: :D[/quote:5baf23adff]Dichtspijkeren ! (tenzij hij van je lief komt :lol: :lol: ) Als je die persoon al kènt: eerst een mailtje sturen ter bevestiginig, want zo'n titeltje doet bij mij al vèèl belletjes rinkelen ! En ken je die persoon nièt: nooit bijlagen openen van onbekenden. Direct mail gewoon definitief wissen !
Link naar reactie
  • 0
Ja allemaal heel mooi. Gelukkig ben ik niet van gisteren, virussen krijgen bij mij geen kans om toe te slaan. (tot nu toe tenminste nog nooit in 18 jaar een virus-infectie gehad.) Met mijn mailprog kan ik ook eerst op de mailserver avn de ISP kijken, maar ik heb 'm zo ingesteld dat hij regelmatig automatisch de mail ophaalt. Ook ik moet lachen om de in het engels gestelde tekst hoor. Geen paniek bij mij omdat die mailtjes gelijk verdwijnen. Maar ik kom dagelijks genoeg personen tegen die zonder te weten wat ze doen maar aan rommelen. Ook mail zoals ik die kreeg wordt dan zondermeer geopend met alle gevolgen van dien. Ook zijn er genoeg mensen te vinden die denken bij een dergelijk afzender vertrouwd te zijn en dan openen. Wel is het dan zo dat als je toevallig bij een van die mensen in het adresboek staat je ook die 'worm'-mails toegestuurt kan krijgen. Ik hoop daarom ook alleen maar dat er mensen deze berichten lezen die niet goed op de hoogte zijn met deze toestanden en zullen lezen dat er genoeg virus-mails rondgaan die van een schijnbaar vertrouwd adres af komen. Alleen als immers iedereen beter oplet kunnen dit soort dingen vermindert worden lijkt mij.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...