Ga naar inhoud
  • 0

Gezocht: Goede Simpele Firewall


anoniem

Vraag

Hoi, Ik ben op zoek naar een [b:abe87f2364]Goede Simpele Firewall[/b:abe87f2364] Ik heb nu ZoneAlarm PRO en Sygate geprobeerd maar over beide ben ik niet tevreden, Er worden 100.duizend vragen gesteld, en tot slot van het liedje werkt het niet lekker, Ik heb: [b:abe87f2364]1 Pc [/b:abe87f2364]met Kabel aansluiting en de daaraan via Netwerk Deel ik m'n [b:abe87f2364]2e PC[/b:abe87f2364] met gedeelde Internet verbinding, Werkt perfect zonder Sygate EnOf ZoneAlarm Pro Installeer in 1 van deze 2 Firewalls dan werkt m'n gedeelde Internetverbinding slecht of helemaal niet. Voor de rest heb ik geen geheimen OfZo op m'n PC staat maar ik wil voorkomen dat andere zomaar in m'n PC kunnen rommelen, daarom wil ik een Firewall installeren waar ikzelf geen last van heb.!!!??? mvg Johan
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:b0324d684e="JC"]Hoi, Ik ben op zoek naar een [b:b0324d684e]Goede Simpele Firewall[/b:b0324d684e] Ik heb nu ZoneAlarm PRO en Sygate geprobeerd maar over beide ben ik niet tevreden, Er worden 100.duizend vragen gesteld, en tot slot van het liedje werkt het niet lekker, Ik heb: [b:b0324d684e]1 Pc [/b:b0324d684e]met Kabel aansluiting en de daaraan via Netwerk Deel ik m'n [b:b0324d684e]2e PC[/b:b0324d684e] met gedeelde Internet verbinding, Werkt perfect zonder Sygate EnOf ZoneAlarm Pro Installeer in 1 van deze 2 Firewalls dan werkt m'n gedeelde Internetverbinding slecht of helemaal niet. Voor de rest heb ik geen geheimen OfZo op m'n PC staat maar ik wil voorkomen dat andere zomaar in m'n PC kunnen rommelen, daarom wil ik een Firewall installeren waar ikzelf geen last van heb.!!!??? mvg Johan[/quote:b0324d684e] Dit hangt er natuurlijk vanaf wat jij een goede simpele firewall vindt. ELKE geode firewall zal van IEDER programma dat op internet wil vragen 'mag dit?' - ik neem aan dat dit jouw honderd vragen zijn - En je gedeelde internetverbinding, zoek even op het forum, daar is al een andere post over geweest waar ik op da vraag hoe dat moet antwoord heb gegeven. (Dit komt doordat het een GOEDE firewall is) [edit=020929-1451]Bovendien hoef je alleen maar op de DELENDE pc een firewall te installeren[/edit]
Link naar reactie
  • 0
Ik gebruik SmoothWall ([url]www.smoothwall.org[/url]). Dat is een zeer goede firewall die je op een aparte machine met twee NIC's installeert en een admin via webinterface heeft. SmoothWall is GNU en o.h.a. gratis te gebruiken. Zeker een aanrader als je een oude pentium over hebt en geen firewall op je eigen pc wil installeren. :P Extra voordelen is dat je http verkeer kan proxy-en en dat als je een netwerkje wil bouwen de ingebouwde DHCP-server kan gebruiken. Verder heeft het ook intrusion detection. Groet, LibraOne
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...