Ga naar inhoud
  • 0

Firewall/packet filter voor Unex ISO50p router instellen


anoniem

Vraag

Ik heb internet gedeeld via een Unex ISO50p. Ik heb hieraan 3 computers gekoppeld, die dan allemaal kunnen internetten. En dat werkt gewoon perfect. Maar wat niet wil lukken is het instellen van de firewall van de router. Ik wil namelijk zoveel mogelijk poorten voor de buitenwereld dichttimmeren. En voor de drie lokale computers bepaalde sites blokken (zoals www.lop.com, zeer irritante site). In de firmware van de router heb je een optie IP filter waarmee je dat zou kunnen realiseren. Maar iedere keer als ik een rule ga adden, wordt heel internet geblokkeerd. Als ik IP filter aanklik, dan krijg ik de de volgende mogelijkheden: add (nieuwe rule aanmaken) edit (bestaande rule bewerken) delete (rule verwijderen) Als ik dan voor add kies krijg ik het volgende te zien: Rule No: Rule Name: Interface: IP Protocol: Source IP Address: Source Port: Dest. IP Address: Dest. Port: Dit moet ik dan invullen om één rule toe te voegen. Ik had bijvoorbeeld het volgende ingevuld: Rule No: 1 Rule Name: block lop.com Interface: df_profile(pptp) (naam profiel staat standaard al ingevuld) IP Protocol: Any Source IP Address: Hier heb ik voor range gekozen From: 192.168.168.1 To: 192.168.168.10 Source Port: Any Dest. IP Address: 65.89.41.161 (IP lop.com) Dest. Port: Any Ik d8 dat ik hiermee de site lop.com kon blocken voor de ip range 192.168.168.1 - 192.168.168.10. Maar nee hoor, ipv dat deze site geblockd wordt, wordt heel internet op alle computers van mij netwerk geblokkeerd. Ook als ik bij source port, 80 invul wordt tie nog steeds geblockd. Vul ik bv de rule in om alleen op een bepaalde computer internet te blokkeren wordt ook alles geblokkeerd. Kortom ik het een en ander geprobeerd maar het wil niet werken. Weet iemand hoe dit werkt, kan iemand mij die basis principes vertellen zodat ik mij firewall helemaal goed kan afstellen? Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?? Want ik wil mij hardware firewall instellen Alvast bedankt
Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...