Ga naar inhoud

E-mail versturen oké, ontvangen niet.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben vandaag bij iemand geweest die mij om hulp vroeg bij e-mail problemen. De persoon in kwestie heeft boven op een kamer 1 computer met Windows XP staan met outlook expres als email cliënt, deze maakt gebruik van Wifi. Op de beneden verdieping staat het draadloze modem, en een computer met Windows 7 ultimate met Windows live mail en Mozilla Thunderbird als e-mail cliënt, ook deze computer is verbonden via Wifi. En er is ook nog een Acer aconia tablet aanwezig. Nu is er het volgende probleem, ik kan met de XP computer e-mail versturen en ontvangen, ik kan op het tablet email versturen en ontvangen, maar met de computer op de beneden verdieping kan ik WEL !! e-mail versturen, maar GEEN !! e-mail ontvangen, alle instellingen voor in en uitgaande post zijn correct ingevuld als ook het wachtwoord. Ik heb in alle e-mail cliënt`s gecontroleerd dat er altijd een kopie van de e-mail op de mailserver blijft staan. De persoon heeft Chello als provider, ik heb ook gekeken bij zijn e-mail box online, het rare is dat ik daar nergens binnen komend e-mails kan vinden, ik heb vanuit de online e-mail cliënt een test bericht verstuur, en deze verscheen niet in de e-mail box online maar wel op de XP computer, op het tablet maar weer niet op de Win 7 computer. Ik heb ook nog het bovenstaande geprobeerd met de computer in veilige mode met netwerk mogelijk heden maar ook dat werkte niet. Ook de persoon die ik via de hulpdesk van Chello een half uur aan de line heb gehad kon mij niet verder helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...