Ga naar inhoud

Internetproblemen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn internetverbinding. In die tijd viel hij wel eens dagelijks een keer weg, en dat duurde maar even, 5 à 10 minuten. Wanneer het uitviel resette ik de router even en toen deed hij het meestal wel weer. Desnoods deed ik de stekker van de modem er even uit, en dan deed hij het zeker wel weer. Maar sinds een paar weken, gebeurt dit zooo vaak, dat het me mateloos irriteert. Internet valt per dag soms wel 10-30 keer uit. Soms 5 minuten, maar soms duurt het nu ook langer, soms wel 15 min tot 30 min. Of in het ergste geval, ligt internet er de hele middag uit. Ik probeer van alles, router resetten, LAN kabel gebruiken, modem er 5 minuten uit, modem er 1 uur uit, nee, niks helpte... Daardoor hebben we ook geen telefoon... Dus mijn vraag, weet misschien iemand van jullie wat er aan de hand kan zijn, ligt het echt 100% aan UPC en kunnen alleen hun mij helpen, of kan ik ook een instelling doen ofzo? Als me internet eruit ligt doe ik automatisch Problemen oplossen. Ik krijg deze foutmelding dan: Neem contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider Mogelijk zijn er problemen met de DNS-server. Raadpleeg Windows Help en ondersteuning voor meer informatie over DNS. Wat kan het probleem zijn? Ligt het echt bij UPC of aan een instelling? Iets niet goed aangesloten ofzo?? [b:e98dea35c4]Ik denk zelf dat er iets met mijn computer aan de hand is. Wanneer ik mijn laptop aanzet een tijdje, valt internet na een tijd wel een keer uit. Soms 2 min, soms 5, 10 maar ook soms 20 of soms nog langer... Meestal kort, ik reset de router, modem aan/uit zetten en dan doet hij het meestal wel weer een tijdje. Maar als ik mijn laptop niet aan hebt valt internet niet weg, voor zover ik heb meegemaakt. Als internet er heel lang uit ligt, en ik zet mijn laptop uit dan doet internet het meestal weer daarna. En net kwam ik tot de ontdekking dat er iets met McAfee was, wij hebben McAfee total protection (betaald legaal) virusscanner. INternet deed het op dat moment niet, ik moest invoeren of een computer betrouwbaar was (de vaste computer in het huis), ik moest het bevestigen en toen deed internet het weer. Maar waar ligt het dan aan? Ik dacht in eerste estantie aan UPC, maar nu begin ik toch meer te twijfelen. Ligt het aan mijn laptop, of zelfs aan McAfee total protections virusscanner? Of is het een combinatie van?[/b:e98dea35c4] MVG, NvdM [/b]
Link naar reactie
[quote:405a090ebe="Tirm"]Zie http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=213081 en ik heb zo langzamerhand twijfels gekregen over McAfee. Kap er maar mee en installeer Avira, Avast of AVG[/quote:405a090ebe] Ja dat is zonde.. Ik heb hem voor een jaar gekocht, een duur grapje, en er zit nu pas 1/4-1/3 deel van het jaar op... Kan ik geen klacht indienen bij McAfee dan of wat geld terugkrijgen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...