Ga naar inhoud

Prijzen van toplevel domeinen


anoniem

Aanbevolen berichten

Zomaar een weetjes vraag. Vandaag wilde ik voor het eerst een .nu toplevel domeinnaam registreren en het viel me op dat deze exorbitant duurder waren dan b.v. een .net of .com domein. Het zijn internationale domeinen dus de prijzen zullen ook wel internationaal worden bepaald. Nu ben ik gewoon nieuwgierig hoe die prijzen bepaald worden. Wie doet dat en welke factoren spelen daar bij mee? Weet iemand dat?
Link naar reactie
Belangrijkste factor is denk ik de operator die het top level domein beheert. In Nederland is dat SIDN en aangezien dit een stichting is, zullen die redelijkere tarieven hanteren dan een commercieel bedrijf. Denk daarbij aan partijen die een klein landje een zak geld beloven om daarmee hun domein te mogen exploiteren omdat dat toevallig een populaire afkorting is, zoals .nu (Niue) en .tv (Tovalue). Die laatste ving zelfs 50 mln voor de rechten op de domeinnaam (4.000 per inwoner!). Drie keer raden wie daar uiteindelijk de rekening van betaald. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...