Ga naar inhoud

E-mail overzetten van XP naar VISTA


anoniem

Aanbevolen berichten

Als je in Vista gewoon met Windows Mail gaat werken (Outlook Express bestaat niet meer) dan lijkt het me beter om te exporteren vanuit de XP-omgeving en dan later weer te importeren. Ik had een hele berg problemen om over te gaan. De backup (via een backup-programma) die ik had bleek niet onder Vista geimporteerd te kunnen worden. Ik had wel nog de beschikking over mijn oude HD die volledig werkte en waar alle gegevens op stonden. Ik weet niet meer hoe ik het precies over heb gekregen maar na het per toeval aanklikken van een bepaald bestand (index.dat?) begon Windows Mail tot mijn verbazing alles spontaan te importeren, waaronder ook de contacten. De rules was ik uiteraard kwijt, maar dat doet niet zo heel veel pijn.
Link naar reactie
[quote:1390a0a6b0="tomvdlee"]Er is ook een functie in Outlook Express die heet "Export" en dan kan je kiezen uit adresboek en berichten. Verder zou ik ook een kopie achterhouden van de locatie van de mailberichten en mijn documenten op een andere partitie of op een externe harde schijf.[/quote:1390a0a6b0] Maar waar kan je dat export bestand vinden Ik hoef geen plek op te geven waar ik het wil opslaan Groeten René
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Intussen een nieuwe computer met Vista Home Premium 64bit. De ***.dbx bestanden van uit oude computer naar nieuwe computer verplaatst. [u:3b7356e4e3]In temp mapje.[/u:3b7356e4e3] De attributen gewijzigt zodat er nergens één aangevinkt staat. Toen in Windows Mail geimporteert als microsoft outlook dan wel als microsoft outlook express 6 bestanden. Weetniet meer welke. Alle Email berichten waren toen geimporteert. Dus allen bedankt voor de wijze raad Groeten René
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...