Ga naar inhoud

Kan geen Herstelpunt maken ?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ken de ins en outs van Windows niet, dus kan je niet helpen met fouten in Windows. Wel kan ik een tip geven de ingebouwde voorzorgsmaatregelen van Windows te laten voor wat ze zijn en b.v. iets als Symantec System Recovery of Acronis True Image te gebruiken. Het heeft als voordeel dat je niet afhankelijk bent van Windows zelf voor systeemherstel, hetgeen in mijn ogen een hogere mate van voorzorg voor systeem veiligheid inhoudt.
Link naar reactie
Werking systeemherstel controleren, De meeste computers maken automatisch herstelpunten aan, waarnaar de computer eventueel teruggezet kan worden. Maar het is goed om te weten of Windows Systeemherstel daadwerkelijk correct werkt en is ingeschakeld op uw computer. Als dit niet zo is, schakelt je de functie eenvoudig in. Open het Configuratiescherm: gebruik de sneltoets 'Windowstoets+X' en klik daarna op Configuratiescherm. Klik op Systeem en beveiliging (zie je dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven op Weergeven op Categorie). Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging. Onder het kopje 'Beschikbare stations' staan je harde schijven. Achter de harde schrijf staat 'in- of uitgeschakeld'. 'Ingeschakeld' betekent dat systeemherstel actief is. Je hoeft verder niks te doen. Als het niet actief is, wordt dit aangegeven met 'Uitgeschakeld'. Klik in dit geval op de schijf. Klik op de knop Configureren. Klik onder 'Herstelinstellingen' in het bolletje voor 'Systeeminstellingen herstellen en vorige bestandsversies terugzetten'. Verplaats de schuifbalk onder 'Schijfruimtegebruik' naar 10 procent. Klik op Toepassen > OK > OK.
Link naar reactie
Je kan systeemherstel zelf gemakkelijk herstellen maar enkel en alleen als je de oude herstelpunten niet meer nodig hebt. Als dat het geval is herstel je systeemherstel eenvoudig als volgt: - schakel systeemherstel uit en herstart de PC - schakel na het herstarten systeemherstel opnieuw in en maak alvast een nieuw herstelpunt
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...