Ga naar inhoud

MSN Messenger Webcam chat


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Dell Notebook met XP en MSN 6.2 met een PS2 Eyetoy webcam aangesloten. Als ik wil videochatten heb ik het volgende probleem. De ander hoort en ziet mij goed, ik zie en hoor de ander ook goed. Alleen, ik hoor mijzelf over de speakers terug met/na een vertraging van een paar tellen. Dit is dus heel moeilijk converseren want zodra ik halverwege een zin ben hoor ik mezelf opnieuw. Er is dus een ongewenste monitor functie die ik zou willen/moeten uitschakelen, maar hoe? Standaard zit bij mijn Notebook een Intel AC97 Audio Driver met een Sigma Tel Audio Mixer Device. Diverse instellingen bij Audio Properties en Volume Control (Playback - Recording - Other) en ook de Webcam setup/settings geprobeert maar het fenomeen blijft. PS. Het is geen feedback via het audiosignaal van de ander. Ook de locatie van de webcam (met ingebouwde microfoon) of gebruik van een losse microfoon geeft geen verschil. Iemand een oplossing of tips?
Link naar reactie
[quote:fae3a238ff="jp53"]Iemand nog tips of zo?[/quote:fae3a238ff] Het volgende kan ook aan de hand zijn. Jouw spraak komt bij de ander iets vertraagd terecht. Als die ander een speakertje gebruikt vangt zijn microfoon dat signaal (jouw spraak) weer op en stuurt dat weer wat vertraagd retour, naar jou dus. De oplossing hiervoor is dat de ander een koptelefoon opzet of dat hij zijn microfoon mute terwijl jij aan het woord bent. Succes Jack Marotick
Link naar reactie
Nee helaas, zoals al gemeld is het geen feedback. Gecheckt met bij de ander volume van de speakers op nul en/of zonder microfoon aangesloten. Het enige wat zou kunnen zijn is dat er in de drivers toch een (soort) monitor functie zit ingebakken. De drivers zijn niet van Logitech, sterker nog ze zijn er ook niet want Logitech fabriceert/levert alleen de camera voor/aan Sony die hem specifiek voor de PS2 gebruikt. [url]http://www.ionstorm.co.uk/files/sairuk/index.shtml[/url] Natuurlijk kan ik een "echte" webcam gaan kopen, echter zowel het beeld als de geluidskwaliteit (gevoeligheid) van de Eyetoy zijn ronduit zeer goed en als het enigzins kan wil ik hem toch gaan gebruiken.
Link naar reactie
[quote:e6af911fae="jp53"]Nee helaas, zoals al gemeld is het geen feedback. [/quote:e6af911fae] OK maar omdat er een tijd vertraging is riekt het wel naar een feedback alleen niet akoestisch. Weet je zeker dat het niet ligt aan het tegenstation? Kan het niet zijn dat jouw signaal in de mixer (van de ander) openstaat? Maak eens met een ander contact. Succes Jack Marotick
Link naar reactie
[quote:dd9a23ac04="marotick"]...Kan het niet zijn dat jouw signaal in de mixer (van de ander) openstaat?...[/quote:dd9a23ac04] Tja, dat zou natuurlijk wel eens kunnen. Dan zou het probleem dus met elke webcam kunnen optreden en ligt het niet aan het feit dat ik perse "iets niet origineels" wil gebruiken. De ander heeft 98 en ik weet zo niet 1-2-3 niet de mogelijkheden aan audio instellingen e.d. hierbij. Bij XP wordt het audio signaal in ieder geval gegenereert door de Wave Player. Bij mij met de Volume Control hebben de overige mixer (signaal input) keuzes en instellingen geen invloed op het, in dit geval via de webcam, opgenomen en/of weergegeven signaal. Rijst natuurlijk de vraag: hebben meer mensen op dit forum "problemen" (gehad) met audio instellingen bij bijvoorbeeld MSN Messenger?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...