Ga naar inhoud

ftp-server


Aanbevolen berichten

Ik probeer iemand toegang te verlenen tot mijn ftp-server, maar dat lukt maar niet. Ik gebruik Cerberus. En als OS, windows xp home. Ik heb een adsl-abonnement bij wanadoo. Ik twijfel over wat mijn ip-adres is. Als ik naar http://www.whatismyipaddress.com ga dan krijg ik een andere waarde dan wanneer ik op mijn verbindig klik en kijk naar wat mijn ip-adres is. Als ik de link: ftp://mijnipadres geef, dan zou diegene toch minimaal een inlogscherm binnen windows explorer moeten krijgen? Hij krijgt alleen maar foutmeldingen. wie helpt?
Link naar reactie
wanneer ik mn eigen 'internet-ip' intype kom ik ook niet op mn eigen server. ik moet of [i:fd07084bb2]'localhost'[/i:fd07084bb2] of [i:fd07084bb2]'192.168.2.2'[/i:fd07084bb2] gebruiken. Hoe dit kan weet ik niet... ik zie dat jij ook adsl hebt via netwerk van KPN.. du s moet je waarschijnlijk ook een Alcatel 510 modem hebben. Dus gewoon porten instellen, en in adresbalk [i:fd07084bb2]ftp://localhost[/i:fd07084bb2] tikken, dan moet het lukken
Link naar reactie
a) Voor FTP gebruik je een FTPclient, niet IE b) Dat jij op je eigen pc je interne IP moet intikken om op je server moet komen, komt omdat jij niet vanaf je eigen pc naar je eigen pc kan connecten. c) Je moet in je firewall de aangegeven port openzetten, en in je router eventueel servers toelaten. d) Waarom gebruik je geen Serv-U ofzo ipv zo'n vaag progje ? e) Heb je wel accounts op die server van je ingesteld ? f) Wat voor foutmeldingen krijgt hij dan ? Je hebt zeker nog nooit van interne- en externeIPadressen gehoord ofwel .... :roll:
Link naar reactie
[quote:2fc23f80d0="turbo-pascal"]b) Dat jij op je eigen pc je interne IP moet intikken om op je server moet komen, komt omdat jij niet vanaf je eigen pc naar je eigen pc kan connecten. [/quote:2fc23f80d0]offtopic: weet jij de oorzaak hier van met mn 56k modem lukte het wel :D en een vriend van mij met USB momdem lukt het ook :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...