Ga naar inhoud

outlook om de haverklap vol


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: ik zit met 2 pc's op het internet en heb op beide pc's outlook draaien. Op de 2e pc heb ik aangevinkt dat outlook een kopie achter moet laten op de server. Als ik outlook open op de 2e pc komen alle mailtjes binnen die reeds binnen zijn gekomen op de server. Maw ik krijg alle e-mails 2 keer binnen. Dit is volgens mij ook het probleem dat outlook om de haverklap vol zit. Nu krijg ik dagelijks meldingen dat ik te weinig ruimte heb, mailtjes worden dus terug gestuurd. Hoe kan ik dit veranderen?
Link naar reactie
Als ik het goed begrijp heb je een netwerk en is het de bedoeling vanaf beide computers met Outlook één mailbox te gebruiken, zodat vanaf beide pc's gemailt kan worden. Wat ik heb gedaan en wat goed werkt is het volgende; configureer pc 1 normaal, geen instellingen met bericht achterlaten op server e.d. kijk waar het bestand met persoonlijke mappen is geplaatst (.pst) Dit kun je zien (Outlook 2003) in het menu bestand en dan gegevensbestandsbeheer. Zorg ervoor dat dit bestand wordt gedeeld over het netwerk. Installeer dan Outlook op pc 2 en verwijder op die pc het .pst bestand. Als je Outlook opnieuw opstart krijg je de melding dat het bestand niet gevonden kan worden en wordt gevraagd of je een locatie wilt opgeven. Geef nu het .pst bestand op van de andere computer. Nu krijg je geen extra mailtjes binnen, de pc's maken gewoon gebruik van hetzelfde bestand. Suc6.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...