Ga naar inhoud

Mail voor alias op de server laten staan


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pop-account en heb daarbij een alias gemaakt. Stel dat de alias aaa@xxx heet en de hoofdaccount hoofd@xxx. Uit wat ik heb begrepen kun je in Outlook (niet Express) in de berichtregels instellen dat alle mail die in het Aan vak de tekst "aaa@xxx" bevat op de server moet blijven staan. Dan kan degene die de alias gebruikt zijn mail met behulp van de aliasaccount zelf ophalen. Echter, als ik in Outlook de Wizard Regels start zie ik de mogelijkheid "laat mail op de server staan"o.i.d. niet. Heb ik het nu helemaal verkeerd, ben ik blind of?
Link naar reactie
[quote:3c68a2457b="Belg"]Nee dat gaat niet. Je kan alles op de server laten staan of niets.[/quote:3c68a2457b] [quote:3c68a2457b="Hendrikus"]Ik heb volgens mij in dit forum toch wel eens iets anders gelezen?[/quote:3c68a2457b]Kan het zijn dat jullie het over twee verschillende zaken hebben? Ik veronderstel dat Belg de instelling bedoelt bij de accounts. Daar kun je instellen: "Een kopie van de berichten op de server achterlaten", en dat is inderdaad zoals hij zegt voor alle berichten. Maar bij de berichtregels heb je ook een min of meer soortgelijke instelling, en daarmee kun je selectief bepalen of berichten wel of niet van de server gedownload worden. Dus geen kopie achterlaten, maar gewoon laten staan en helemaal niet downloaden. Dit doe je dan voor elke account met tegengestelde waarden. Alleen heb je daar op één PC natuurlijk alleen iets aan als iedereen inlogt met een eigen identity, en anders ieder op z'n eigen PC. Jan de Boer
Link naar reactie
je wilt dus gewoon een commando maken dat de alias ( van hetzelfde mailaaccount) zijn berichten achterlaat op de server. briljant! ik was daar nog niet opgekomen. Ik (voorbeeld) heb Chello en kan vijf aliassen aanmaken. Als één van die aliassen voor mij is wil ik alleen die ontvangen uiteraard. als ik alles ophaal kan uiteraard de mail voor anderen niet gelezen worden. in Outlook kan ik wel sorteren op naam, maar dan haal je nog steeds alles op. In principe niet erg, maar ik denk niet dat je de mail van een ander wilt lezen. mijn oplossing. zorg dat je mail van je alias in een nieuwe map ontvangen word. maak dan een regel dat mail van het oorspronkelijke adres meteen gedelete word. vink uiteraard wel de optie 'bericht achterlaten op server' aan. dit kun je voor alle gebruikers in huis doen. d.
Link naar reactie
[quote:30841e55de="Dilbert"]je wilt dus gewoon een commando maken dat de alias ( van hetzelfde mailaaccount) zijn berichten achterlaat op de server. briljant! ik was daar nog niet opgekomen........ [/quote:30841e55de]Ik proef uit deze opmerking enig sarcasme, want wellicht zul je zeggen dat dit niet werkt. Dat doet het ook op één PC (wel op afzonderlijke) inderdaad ook niet zondermeer, want een andere gebruiker op dezelfde PC zit met dezelfde berichtregels. Maar ik zette dan ook duidelijk uiteen dat je dan met verschillende identities moet werken. En dan kan het wel. Iedere gebruiker kan dan z'n eigen berichtregels toepassen en beheert automatisch z'n eigen Postvak in map enz. Maar natuurlijk kan het ook op jouw manier. Tenslotte kun je met een beetje fantasie veel voorelkaar krijgen met berichtregels. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:faef25c99b="Dilbert"]dank voor het ermee eens zijn. jammer dat als ik een keer positief ben dat dit weer als 'sarcasme' wordt bestempeld. ik meende het serieus en ben zelf druk aan het testen hoe dit het mooiste voor elkaar te krijgen is. d.[/quote:faef25c99b]Sorry Dilbert, dat ik je even verkeerd begreep. Succes! Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...