Ga naar inhoud

Eigen webserver opzetten


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi ik ben van plan een eigen webserver op te gaan zetten omdat ik mijn website niet meer kwijt kan op mijn schoolschijf. Maar ik heb alleen geen flauw idee hoe dit moet. Ik weet dat het met apache kan maar niet hoe het werkt en waar ik het vandaan kan halen (apache.org? een zooitje). Ik heb natuurlijk een snelle verbinding thuis en ik wil er 500 mb voor uittrekken voor de website,afgezien van de ruimte die bv apache kost. Iemand een stappenplan of een link ofzoiets? (aan de webmaster:ik heb gezocht naar topics over dit onderwerp, maar kon niks relevants vinden)
Link naar reactie
Ok ik heb de 'simple'server geinstalleerd, de juiste file geselecteerd, maar nu kunnen de mensen van buitenaf niet erbij, ik wel op mijn localhost (10.0.0.150). Hoe kan ik zorgen dat ze er van buitenaf wel bij kunnen dan? aanvulling: ok ik heb ipconfig uitgevoerd en nu kunnen mensen via mijn ppp ip er wel van buitenaf op amar nu heb ik het probleem dat iedere keer als ik aanmeld mijn ip anders is. Kan je bij mxstream een vast ip aanvragen? (en wat kost het?)
Link naar reactie
Welke provider heb je? De meeste ADSL providers geven je namelijk een vast IP-adres... Je kan er ook voor zorgen dat je je verbinding niet steeds hoeft te verbreken. Wat voor type modem heb je? Je kan namelijk een router gebruiken die de verbinding altijd open laat, of misschien je modem als router gebruiken. Dit laatste is afhankelijk van het type modem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...