Ga naar inhoud

mail-adres dat meerdere mail-adressen vervangd


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag een mail-adres willen aanmaken dat meerdere mail-adressen vervangt. Als ik bijvoorbeeld iets naar zowel Jantje, Pietje als Klaasje wil sturen, dat ik dan slechts één vervangend mail-adres hoef in te typen. Op het bedrijf waar ik werk wordt dat ook toegepast, dus het schijnt te kunnen. Maar weet iemand hoe dit moet???
Link naar reactie
Ik heb net een experiment gedaan, maar dit is helaas niet wat ik bedoel. Ik bedoelde een alias-email-adres, dat de andere mail-adressen vervangt. Voorbeeld: Klaasje heeft het adres klaasje@provider.net Jantje heeft het adres jantje@provider.net Pietje heeft het adres pietje@provider.net Ik wil nu met een nieuw mail-adres bijv. allen@provider.net ervoor zorgen dat de mail bij hun drieën afgeleverd wordt. De reden hiervoor is dat ik wil tegengaan dat in het vakje Aan of CC een hele waslijst van mail-adressen zichtbaar is. En de optie BCC wil ik niet gebruiken.
Link naar reactie
Toevallig verzorg ik een en ander voor een vereniging die een uitgebreid account onder domainnaam heeft bij Tiscali-business. Daar kun je voor elk alias providerzijdig instellen of je alle mail wil doorsturen naar een ander adres. Maar dat is een business account, en ik constateer dat dit bij mijn eigen account bij Chello b.v. niet kan. Dus is het providerzijdig helaas niet overal mogelijk. Met berichtregels kun je [b:1c701706cc]wel[/b:1c701706cc] regelen dat alles wat [b:1c701706cc]binnenkomt[/b:1c701706cc] voor alias allen@provider.nl zondermeer doorgestuurd wordt naar een aantal gekozen adressen. Maar alles wat je wil verzenden aan die adressen op de gewenste manier zal denk ik alleen gaan, door ze, wat in een eerder antwoord al is genoemd, in een groep "allen" te zetten, en de mail vervolgens richten aan die groep. Jan de Boer Edit: Helaas zie je dan inderdaad alle "leden" van de groep op de adresregel.
Link naar reactie
Wat jij wil met een groeps-emailadres kan als je iets van exchange hebt draaien en dat zal je op je werk wel gebruiken denk ik. Binnen Exchange kun je distributieliijsten maken en daar de nodige gebruikers lid van maken. Als er een mail wordt gestuurd naar de distributielijst, komt ie in de mailbox van iedere gebruiker terecht die lid is van die groep.
Link naar reactie
[quote:93633f10da="Leo S"]Wat jij wil met een groeps-emailadres kan als je iets van exchange hebt draaien en dat zal je op je werk wel gebruiken denk ik. Binnen Exchange kun je distributieliijsten maken en daar de nodige gebruikers lid van maken. Als er een mail wordt gestuurd naar de distributielijst, komt ie in de mailbox van iedere gebruiker terecht die lid is van die groep.[/quote:93633f10da]Ook in Outlook Express kun je zo'n groep aanmaken. Ik heb het voor aardigheid even uitgeprobeerd. Heb alle e-mail adressen die ik zelf heb en die van mijn gezinsleden even in een tijdelijke groep genaamd "proefgroep" gezet. Werkt uitstekend. Gewoon bij opstellen proefgroep in de BCC regel zetten, eventueel jezelf even in de gewone adresregel, en allen ontvangen het bericht zonder de anderen te zien. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:aa957676b3="J. de Boer"][quote:aa957676b3="Leo S"]Wat jij wil met een groeps-emailadres kan als je iets van exchange hebt draaien en dat zal je op je werk wel gebruiken denk ik. Binnen Exchange kun je distributieliijsten maken en daar de nodige gebruikers lid van maken. Als er een mail wordt gestuurd naar de distributielijst, komt ie in de mailbox van iedere gebruiker terecht die lid is van die groep.[/quote:aa957676b3]Ook in Outlook Express kun je zo'n groep aanmaken. Ik heb het voor aardigheid even uitgeprobeerd. Heb alle e-mail adressen die ik zelf heb en die van mijn gezinsleden even in een tijdelijke groep genaamd "proefgroep" gezet. Werkt uitstekend. Gewoon bij opstellen proefgroep in de BCC regel zetten, eventueel jezelf even in de gewone adresregel, en allen ontvangen het bericht zonder de anderen te zien. Jan de Boer[/quote:aa957676b3] Wat de vraagsteller wil is dat deze groep dus een eigen emailadres heeft, dat is dus een mogelijkheid met Exhange, de groep (ditributielijst) wordt aangemaakt op de server en deze groep heeft een eigen emailadres. Eenbedrijf heeft bijvoorbeeld 10 verkopers, jantje, pietje, keesje etc etc, deze hebben allen hun eigen emailadres en staan met z'n allen in de ditributielijst "Verkopers". Aandeze lijst hangt het emailadres verkopers@bedrijfsnaam.nl, nu kan iemand van buitenaf gewoon hierheen mailen en dan krijgen alle verkopers dit mailtje. Dit is volgens mij alleen mogelijk met Exchange, tenzij je provider iets biedt hiervoor natuurlijk.
Link naar reactie
[quote:986d0bdad8="Venzent"]Wat de vraagsteller wil is dat deze groep dus een eigen emailadres heeft, dat is dus een mogelijkheid met Exhange, de groep (ditributielijst) wordt aangemaakt op de server en deze groep heeft een eigen emailadres. Eenbedrijf heeft bijvoorbeeld 10 verkopers, jantje, pietje, keesje etc etc, deze hebben allen hun eigen emailadres en staan met z'n allen in de ditributielijst "Verkopers". Aandeze lijst hangt het emailadres verkopers@bedrijfsnaam.nl, nu kan iemand van buitenaf gewoon hierheen mailen en dan krijgen alle verkopers dit mailtje. Dit is volgens mij alleen mogelijk met Exchange, tenzij je provider iets biedt hiervoor natuurlijk.[/quote:986d0bdad8]Ja, dat klopt. En dat gaf ik in mijn eerste antwoord al weer, dat schijnt providerzijdig alleen mogelijk te zijn met bepaalde business accounts onder domainnaam. Jan de Boer Edit: Of je zou zelf een server moeten hebben met een domainnaam. Dan kun je regelen wat je wilt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...