Ga naar inhoud

Kabelmodem Chello op 15 meter afstand van WCD?


anoniem

Aanbevolen berichten

Vrijdag komt een monteur een Chello kabelmodem installeren. In de brief van Chello staat dat dit modem op max. 1,5 meter van de wandcontactdoos wordt geplaatst. Weet iemand mij te vertellen of dit een harde eis is? Ik heb namelijk een ca. 15 meter verlenging vanaf de inkomende coaxkabel naar de meterkast (ook coax), waar ik een versterkertje heb zitten. Naast de meterkast staat m'n pc, dus het zou ideaal zijn als de splitter aan het eind van die 15 meter verlenging en het modem in de meterkast geplaatst kan worden. Anders moet ik namelijk extra cat 5 kabel gaan trekken. Bij Chello kom ik niet verder; na 3 verkoopmedewerkers zonder enige technisch kennis en 2 x een kwartier betaald wachten heb ik het bijltje erbij neergegooid. :evil: Dank voor reacties. Michiel
Link naar reactie
Bij mij thuis heb ik de kabelmodem op 18 meter van de meterkast aangesloten. Dat was toen geen enkel probleem en het werkt nog steeds (Com21) alleen je moet een goede kwaliteit coax kabel hebben (kabel gekregen van de mannen van Gelrevision) en je mag het signaal voor internet niet zelf nog eens versterken. (Info van de gelrevisionmonteur) De monteur kan de signaalsterkte regelen in het kastje aan de weg waar je signaal vandaan komt en hij meet de sterkte van het binnenkomend signaal. Succes.
Link naar reactie
Als ik je goed begrijp dan wordt de binnenkomende coax kabel alleen maar verlengd naar de meterkast, als er tussen de originele kabel en de verlenging verder geen aansluitpunten (contactdoos voor radio/tv) zit lijkt dat me geen probleem. Het eerste aansluitpunt is dan namelijk pas in de meterkast en daar wordt dan een splitter geplaatst op het eind van je verlengde kabel, 1 aansluiting gaat naar het kalbelmodem, dat kan dan mooi in de meterkast staan (wel stroompunt nodig, maar dat is er al voor de versterker) en de andere aansluiting gaat zoals voorheen naar je versterker die gewoon kan blijven zitten. Als op de originele plaats wel een wanddoos zit voor radio/tv waar je de verlengkabel met een stekker hebt ingestopt, dan kon die wel eens gelden als eerst binnenkomende contactdoos en moet de monteur (als je een pietje precies krijgt) daarvandaan gaan werken en moet hij dan het modem ook daar neerzetten. Dus als die doos daar zit zou ik hem weghalen, er een koppelstukje (geen splitter, maar gewoon een rechtdoor koppelstukje) voor in de plaats zetten, zit hij in de muur dan zet je er een dekseltje overheen, zit hij op de muur dan plaats je op dat punt een doosje op de muur waar het koppelstukje in past. Deze dingen zijn bij een electrazaak of handyman te koop. Als de monteur nu komt dan heb je het verder nergens over en leidt je hem linea recta naar de meterkast: "alstublieft, dat is het binnenkomende punt en daar wil ik ook graag het modem!" Een heel verhaal misschien, maar misschien zit het bij jou al zo of hoef je alleen even de aansluitdoos te vervangen voor het koppelstukje. Ik heb het ook zo gedaan en heb daardoor de hele diskussie over kabellengtes en verplichte plaatsing van het modem midden op de muur in de huiskamer voorkomen. succes Ron
Link naar reactie
:D Bedankt voor jullie reacties! Vanmiddag is het zaakje geïnstalleerd. In de meterkast, aan het eind van de 15 meter verlenging is de splitter gezet, waarvandaan één kabel naar de versterker gaat, en de andere naar het kabelmodem (Motorola SB4200E). De monteur mocht het modem niet achter de versterker (met retouruitgang) plaatsen (en eigenlijk ook niet in de meterkast, maar hij heeft een :wink: dichtgeknepen). Het modem ging direct online, en de downloadtest was oké. Dankzij jullie reacties was ik goed voorbereid en kon ik e.e.a. op een zinvolle manier met de monteur bespreken. :P Nogmaals dank!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...