Ga naar inhoud

outlook express via netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee computers via een netwerkkabel verbonden. Een met Windows XP, de ander met Windows 98. De XP machine maakt via een modem verbinding met HCCNET. Ook op de ander kan ik Emailen en Internetten (gedeelde verbinding). Werkt allemaal prima. Probleem is echter dat ik nieuwe mail alleen te zien krijg op de computer waarmee ik het ophaal. Op de andere computer is dit onzichtbaar. Ik kan geen gedeelde netwerkmap gebruiken voor mijn postbus, stomweg omdat dat niet geaccepteerd wordt. Hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Gek he? Een e-mailbericht blijft ergens op een computer hangen totdat die computer het kwijt kan. De PTT maakt ook geen copietjes van brieven en stuurt ze niet naar twee adressen. Wat je kunt doen is een tweede e-mailadres aanvragen - zijn toch gratis - en het bericht eenvoudig na binnenkomst, middels een zgn. berichtregel door laten sturen naar de andere computer. Simpel
Link naar reactie
[quote="Wiep Corbier"]Gek he? Een e-mailbericht blijft ergens op een computer hangen totdat die computer het kwijt kan. De PTT maakt ook geen copietjes van brieven en stuurt ze niet naar twee adressen. Wat je kunt doen is een tweede e-mailadres aanvragen - zijn toch gratis - en het bericht eenvoudig na binnenkomst, middels een zgn. berichtregel door laten sturen naar de andere computer. Ik begrijp dat ik het maar eenmaal kan ophalen. Mijn mail staat nu echter verspreid over twee computers (o.a. de In-box) En dat is lastig. Ik wil 1 map met alle berichten zodat ik op beide computers de post kan bekijken. Kortom: een gedeelde map waarin alle mail wordt opgeslagen.
Link naar reactie
wat je het beste kan doen, is een mailserver installeren. Bij een [url]http://www.602software.com[/url] is een goede lansuite te downloaden (5 user versie is gratis). Die zorgt voor een totaaloplossing voor thuis. Internet delen, en mail verzenden en versturen. Bij server in outlook de naam van de computer invullen en het werkt. Wil je meer informatie over het programma, mail dan even.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...