Ga naar inhoud

HTML / Javascript Met link 2 frames tegelijk wijzigen werkt


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb dit zowel met HTML gebrobeerd als met javascript. Geen van beiden werken, zowel in IE als FF. Wat doe ik fout. HTML: <tr><td> <a href="'abstractface.html" target="rechtsonder" onClick='top.rechtsboven.location.href="welkom.html" '> De workshops</a><br /> </td></tr> Javascript: <script language="javascript"> function linkwelkom(){ top.rechtsboven.location.href = 'welkom.html'; top.rechtsonder.location.href = 'abstractface.htm'; } </script> <a href="javascript:linkwelkom()">Welkom</a> www.beeldenatelier.nl Bedoeling is linkjes linksboven moeten 2 frames wijzigen.
Link naar reactie
Allereerst: welkom op dit forum! Vervolgens wil ik je graag wijzen op het feit dat het wel kan, maar dat je een bijzonder verouderde methode gebruikt. Eigenlijk geldt dat voor frames in het algemeen: het is niet helemaal meer van deze tijd. De enige uitzondering die je tegenwoordig nog tegenkomt is het embedden van content dmv iframes, en daar is het laatste woord nog niet over gesproken. Maar goed, terug naar jouw probleem. Hoewel JavaScript niet mijn specialiteit is zie ik geen problemen met je code, een [url=http://www.google.nl/search?q=target+two+frames+with+one+link+javascript&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a]snelle zoektocht[/url] bevestigt dit. Dat gezegd hebbende, de code die je hier plaatst staat niet in de pagina waar je naar linkt. Heb je de code wel op de server geplaatst? - Bas
Link naar reactie
Bedankt voor de snelle reaktie. (per ongeluk op enter gedrukt zodat je een deel van mijn antwoord zag.) De linkjes staat in 'linksboven.html' en de frames uiteraard in index.html. <frame src="linksboven.html" name="linksboven" <frame src="welkom.html" name="rechtsboven" <frame src="linksonder.html" name="linksonder" <frame src="rastafari.htm" name="rechtsonder" (dez code zelfde als in mijn website waar je code kan inzien. In de linksboven.html staan 4 linkjes. De <script.... staat tussen de HEAD-tags en de aanroepHTML (<a href="javascript....) staat tussen TABLE-tags. Deze code moet toch staan in de aanroepende html dus in linksboven.html en niet in de pagina waar hij naar toe linkt?
Link naar reactie
[quote:b8bcc8e059="jthvdweele"]Bedankt voor de snelle reaktie. (per ongeluk op enter gedrukt zodat je een deel van mijn antwoord zag.)[/quote:b8bcc8e059]Geen probleem! [quote:b8bcc8e059="jthvdweele"]In de linksboven.html staan 4 linkjes. De <script.... staat tussen de HEAD-tags en de aanroepHTML (<a href="javascript....) staat tussen TABLE-tags.[/quote:b8bcc8e059] Ja, daar zit dus de fout, want er staat geen enkel script in [url=http://www.beeldenatelier.nl/linksboven.html]linksboven.html[/url]... [quote:b8bcc8e059="jthvdweele"]Deze code moet toch staan in de aanroepende html dus in linksboven.html en niet in de pagina waar hij naar toe linkt?[/quote:b8bcc8e059]Dat klopt. - Bas
Link naar reactie
Heren, jullie hadden gelijk. Dit probleem naar voren kwam tijdens het wijzigen van de4 site en het testen daarvan. Op mijn C-schijf stond de gewijzigde versie die al aangepast was maar niet werkte. Ik heb die frame alsnog geupload en waarempel, het werkt in 'produktie'. Door jullie bemoeienis, is het toch gelukt. Bedankt. Rest mij de vraag waarom dit op de C-schijf niet lukte? Maar dit is feitelijk een nieuwe vraag. Nogmaals, mijn dank. Jullie doen goed werk. Johan
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...