Ga naar inhoud

Foutmelding Wachtwoord wijzigen script


Aanbevolen berichten

Eerst moest je je wachtwoord wijzigen , waar je ook je profiel moet wijzigen. Maar dat wil ik niet , dus dan heb ik het apart gemaakt. Maar ik krijg nu een foutmelding (error): Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/vol2/byethost5.com/b5_3519568/htdocs/wwedit.php on line 61 Mijn script: [code:1:b53f1a3ffd]<? include("config.php"); include("htmltop.php"); // Inloggen verplicht; safe.php include("safe.php"); if(isset($_POST['submit'])) { if(preg_match("/^[A-Z0-9._%-]+@[A-Z0-9._%-]+\.[A-Z]{2,6}$/i", $_POST['email'])) { if($_POST['pass1'] != "") { // Wachtwoord wijzigen $sql = "UPDATE gebruikers SET wachtwoord=".$newpass." WHERE id=".$_SESSION['user_id']; $query = mysql_query($sql); $rij = mysql_fetch_object($query); $dbpass = htmlspecialchars($rij->wachtwoord); if($dbpass == md5($_POST['pasnow'])) { } if($_POST['pass1'] == $_POST['pass2']) { $newpass = md5($_POST['pass1']); $userid = $_SESSION['user_id']; $sql = "UPDATE `gebruikers` SET `wachtwoord`='{$newpass}' WHERE `id`='{$userid}'"; $query = mysql_query($sql); if($query == TRUE) { echo "Jewachtwoord is gewijzigd.<br />\n"; if(isset($_COOKIE['user_password'])) { setcookie("user_password", $newpass, time() + 365 * 86400); } }else{ echo "Er is een fout opgetreden tijdens het bijwerken van je wachtwoord. Probeer het later nog eens.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug </a>"; } }else{ echo "De twee nieuwe wachtwoorden zijn niet hetzelfde. Probeer het opnieuw.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>"; } }else{ echo "Het door jou opgegeven huidige wachtwoord is incorrect.<br />\n<a href=\"javascript:history.back()\">&laquo; Ga terug</a>"; ?> <form method="post" action="wwedit.php"> <table> <tr> <td>Huidige wachtwoord:</td><td><input type="password" name="pasnow" /> <small>(alleen bij nieuw wachtwoord)</small></td> </tr> <tr> <td>Nieuw wachtwoord:</td><td><input type="password" name="pass1" /> <small>(leeglaten voor huidige)</small></td> </tr> <tr> <td>Herhaal:</td><td><input type="password" name="pass2" /></td> </tr> <tr> <td></td><td><input type="submit" name="submit" value="Opslaan" /></td> </tr> </table> </form> <? } ?> [/code:1:b53f1a3ffd]
Link naar reactie
Zo in de gauwigheid zou ik zeggen dat de eerste [b:e22f955481]?>[/b:e22f955481] deze fout triggert, aangezien je nog een [b:e22f955481]}[/b:e22f955481] mist. Die doe je (om mij onbekende redenen) op het eind nog eens. Waarom niet meteen? En sterker nog, waarom scheidt je de HTML niet gewoon van de PHP?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...