Ga naar inhoud

php mail: afzenderweergave en spam-melding


Aanbevolen berichten

Ik gebruik het volgende scriptje om een mail te versturen met php: [code:1:cab9b8ca2d] $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers .= 'From: Kladblok <...@....nl>'; $headers .= 'Reply-To: Kladblok <...@....nl>'; if(!mail($ontvanger, $subject, $message, $headers)){ die('Er is een fout opgetreden bij het versturen van de mail.<br /><a href="#" onclick="history.go(-1)">Ga terug</a>'); [/code:1:cab9b8ca2d]Eerder heb ik natuurlijk de ontvanger, subject en message gedefinieerd, maar dat lijkt me voor dit probleem niet zo relevant. Punt is: als ik de mail nu ontvang, dan staat er als afzender [code:1:cab9b8ca2d] Nobody [nobody@...hosting.nl]; namens; Kladblok [...@....nl][/code:1:cab9b8ca2d]Ofwel: de server van de hostingprovider verstuurd het [i:cab9b8ca2d]namens[/i:cab9b8ca2d] de eigenlijke afzender. Verder wordt het (waarschijnlijk hierdoor) als spam geclassificeerd terwijl dat het pertinent niet is. Nu heb ik wat gespeeld met de extra parameter -f...@....nl, maar dat heeft geen effect. Hoe kan ik dit handig oplossen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wat ik meestal in zo'n geval doe, dat is zien dat ik iets krijg wat werkt en dan kijken wat het verschil is met wat ik heb en het script wat werkt. Dit werkt bij mij: $msg=' naam: '.$naam.' - emailadres: '.$emailadres.' - bericht: '.$bericht; $recipient="info@com"; $subject=$onderwerp; $mailheaders .= "From: Website \n"; $mailheaders .= 'Reply-To: '.$emailadres; //send the mail mail($recipient, $subject, $msg, $mailheaders); [code:1:6a97ea7097][/code:1:6a97ea7097]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...