Ga naar inhoud

Database gegegevens uitwisselen!


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben bezig met een site en daarin verschillenden systemen. Alleen nou dacht ik aan het idee om meschien dat als iemand op een van de systemen een account aan maakt. (forum, chatbox, ecard systeem etc...) Dat die dan automatisch die gegevens ook gebruikt voor de rest. Ik heb elke script in een andere database staan voor de overzichtelijkheid maar mijn vraag is dus stel je hebt de gegevens naam, e-mailadres en wachtwoord in drie verschillen database staan. In de ene wordt de 3 dingen ingevoerd hoe kan ik het dan ook zo doen dat die bij die andere dat ook doet automatisch. Ik hoop dat jullie het snappen Groetjes Maikel!
Link naar reactie
Je zou je NAW gegevens, zoals naam of email, maar op één plek moeten opslaan en niet drie keer over in een nieuwe tabel. Dat zijn zeg maar je vaste profiel gegevens. Vanuit ieder subdeel van je site zoals een chat of forum gebruik je dan die gegevens. Zoek eens op 'database normalisatie', je komt dan bijvoorbeeld [url=http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/150/259/]dit artikel[/url] tegen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...