Ga naar inhoud

Mailing list, beste aanpak?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet een mailing list maken. Op een bepaalde website moeten bezoekers zich kunnen aanmelden/afmelden voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief. Als zij zich aanmelden doen ze dat door hun naam en e-mailadres op te geven. Ik maak gebruik van een access-database en sla de gegevens op in een tabel. die kan er als volgt uitzien. Tabel ListID (auto) Name (Text) Email (Text) Vervolgens kan ik dan met een loop door alle records heenlopen en iedereen een e-mail sturen. Zodoende kan ik iedereen persoonlijk benaderen. Tweede optie is om eerst alle e-mailadressen te verzamelen in een String en één mailtje te sturen aan iedereen. Dan heb ik dus geen loop nodig omdat ik direct na het aanmelden het e-mailadres aan een Memo-veld toevoeg. Ik vroeg me af, hoe doet men zoiets over het algemeen? ik kan me voorstellen dat wanneer ik voor optie 1 kies ik wel eens tienduizend keer een e-mail moet versturen en kan een e-mailprogramma dat aan? Wie kan me hierover iets meer vertellen/uitleggen? Hoe doet men zoiets normaal gesproken? ps. Ik weet dat je ook in je e-mailprogramma zoiets kunt doen. Een map aanmaken voor mensen die zich aangemeld hebben voor de nieuwsbrief. Maar het idee is dat dit allemaal zonder tussenkomst van wie dan ook moet gebeuren. Mijn vraag is dan ook puur theoretisch, ik hoef geen voorbeeldcode.
Link naar reactie
Normaal gesproken maak je per adres een record, want dat is eenvoudiger toevoegen/verwijderen (bij in/uit-opten) dan de string in/uit een grote string halen die je in een memo-veld opslaat. Bovendien kun je meer gegevens per user opslaan (bijv. datum aanmelding). Per adres een mail versturen is beter dan naar een hele lijst puntkomma-gescheiden adressen (bcc), want daaraan zit vaak een maximum. In theorie kun je in een loop oneindig mails blijven sturen als je wilt, alleen komt dat op den duur niet meer aan omdat je dan als spamhost gezien gaat worden.
Link naar reactie
[quote:3b4552dcab="Paulus"]Normaal gesproken maak je per adres een record, want dat is eenvoudiger toevoegen/verwijderen (bij in/uit-opten) dan de string in/uit een grote string halen die je in een memo-veld opslaat. Bovendien kun je meer gegevens per user opslaan (bijv. datum aanmelding). Per adres een mail versturen is beter dan naar een hele lijst puntkomma-gescheiden adressen (bcc), want daaraan zit vaak een maximum. In theorie kun je in een loop oneindig mails blijven sturen als je wilt, alleen komt dat op den duur niet meer aan omdat je dan als spamhost gezien gaat worden.[/quote:3b4552dcab] Ik kan me zo voorstellen dat er 1000-den e-mails per seconde verstuurd worden. Op een ander forum las ik op een vraag van iemand anders dat een beetje server daar geen enkele moeite mee heeft. Maar er zullen geen duizenden verstuurd worden dus dat zal allemaal wel meevallen. Ik kies dus voor die loop. En Paul, ik maak het voor iemand anders dus of zij dan als spamhost worden aangezien is geheel hun eigen verantwoording :lol:
Link naar reactie
[quote:f7161f1762="Wiep Corbier"]Ik kies dus voor die loop. En Paul, ik maak het voor iemand anders dus of zij dan als spamhost worden aangezien is geheel hun eigen verantwoording :lol:[/quote:f7161f1762] Wat je nog kan doen, is de mails in batches versturen. Na het versturen van X mails (in een loop) refresh je de pagina en verstuur je de volgende X. Zo kan je de kans op een server timeout zeer klein maken en je krijgt ook nog een leuke statusupdate als je de voortgang op het scherm toont (bijv. "mails verzonden: 50/100" of nog leuker: met een balkje ;))
Link naar reactie
Ik denk dat je vooral moet uitkijken met het inschrijven van mensen. Dus dit ook uitgebreid laten bevestigen/verifiëren. Providers hebben meestal niet zoveel moeite met het verzenden van een paarhonderd mailtjes tegelijk. Maar ze hebben wel een pesthekel aan klachten over spam. Dit aangezien dat ook hen in een kwaad daglicht kan stellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...