Ga naar inhoud

hoe belangrijk is bluetooth?


gigabeet

Aanbevolen berichten

Beste forumleden. Ik heb een laptop gezien voor een aantrekkelijke prijs. Hij heeft zo ongeveer alle specificaties die ik zoek, maar alleen geen bluetooth. Nu heb ik op mijn oude laptop wel bluetooth alleen nooit gebruikt. Ik snap dan ook niet wat bluetooth te bieden heeft . Wat is het belang van bluetooth? Aangezien ik ook een draadloze printer wil aanschaffen. Is het dan erg om geen bluetooth op mijn laptop te hebben. Kan ik het ook met Wifi af? En als je bluetooth instelt, loop je dan het gevaar dat je buren ook van je printbestanden kunnen mee genieten? Tussen mijn onderburen en mezelf zit geen betonnen plafond.
Link naar reactie
Je kan trouwens ook via de Wifi van je laptop, een draadloze printer aansluiten. Dat hoeft niet persé via bluetooth In deze link vindt je de instructie om eventueel een draadloze printer via bluetooth of Wifi aan te sluiten http://www.zelfaansluiten.nl/computer-netwerk/draadloos-printen.html . http://computertotaal.nl/overige-elektronica/test-10-draadloze-printers-23146 . .
Link naar reactie
Bluetooth is meer een manier om apparaten te koppelen terwijl wifi meer gericht is op een netwerk tot stand brengen. M.a.w. m.b.v. bluetooth kun je eenvoudig een draadloze muis of hoofdtelefoon koppelen, wifi is meer gericht op data verplaatsen. Bij Bluetooth heb je beveiligings mogelijkheden, dus als je die juist instelt dan heb je weinig risico van verlies van privacy.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie antwoorden. Al is het me nog niet helemaal duidelijk. (daar ben ik een gigabeet voor) Is een draadloze muis dan niet mogelijk zonder bluetooth? En wat is de meest gangbare verbinding tussen een laptop en een printer, is een draadloze printer meestal ingesteld op wifi of bluetooth. De printer komt in een andere kamer te staan dan mijn laptop. Zit een muurtje tussen. Wat ik (nu ik erover nadenk) eigenlijk vraag, is een laptop zonder bluetooth een afrader?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...