anoniem Geplaatst: 17 november 2005 Delen Geplaatst: 17 november 2005 Hi there, Ik heb een mailapplicatie gemaakt in een website, maar helaas komt de mail op een heleboel adressen niet aan. Hele reeksen gaan goed en hele reeksen gaan fout. Opvallend is dat het altijd bij dezelfde adressen goed of fout gaat. Misschien dat jullie een advies hebben hiervoor. Verzenden [code:1:6d4985945c] if (isset($HTTP_POST_VARS['send'])) { $result = mail($HTTP_POST_VARS['adress'], $HTTP_POST_VARS['subject'],stripslashes($HTTP_POST_VARS['mail']), stripslashes($HTTP_POST_VARS['header'])) ; $message .= 'Resultaat: '. (($result) ? 'Gelukt!' : 'Niet gelukt') . '<br />'; } [/code:1:6d4985945c] Variabele header [code:1:6d4985945c] $header = " Return-Path: <janssen@3dee-meeting.nl>\n From: 3DEE-Meeting <janssen@3dee-meeting.nl>\n Date: " .date('D, d M Y G:i:s O',time()) ."\n MIME-Version: 1.0\n Content-type: text/html; charset=\"iso-8859-1\"\n Mailer: Bas mailt op zn eigen manier!\n ";[/code:1:6d4985945c] De lege returns heb ik voor het overzicht even hierboven toegevoegd. In de daadwerkelijke code staat deze als een regel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 [quote:507e0d6800="Janssen"]Opvallend is dat het altijd bij dezelfde adressen goed of fout gaat.[/quote:507e0d6800] Ligt het dan wel aan je script? Kloppen de adressen die fout gaan wel? Is er een verschil tussen adressen die wel goed gaan, en die fout gaan (alle mails naar een bepaald domein gaan fout bijvoorbeeld)? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 Het gaat zover ik kan nazien om volledige domeinen die ze teruggooien. Het lijkt wat dat betreft of er ergens een enorme spam-vlag gehesen wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 Het is een "wilde gok / hardop gedachte", maar als ik kijk naar je afzender/domein, dan zou die zomaar voor spamscores kunnen zorgen. cijfer en dubbele letters enzo. Als je nu een andere afzender meegeeft in de header (ja, de header spoofen dus), gaat het dan nog steeds fout? Vanaf welk IP verstuur je? Is dat IP misschien blacklisted? t. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 Ik heb het even met een hele reeks verschillende afzenders geprobeerd.... geen succes. Of de hele server geblacklist is... ik mag hopen van niet :-? Hmmm.... ik heb nog een testmail gestuurd middels een bestaand werkend script vanaf deze server en die komt dus ook niet over. *krachtterm* Ik vrees dat ik daar weinig mee kan... of hebben jullie nog ideeen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 [quote:3f25117988]Return-Path: <janssen@3dee-meeting.nl>[/quote:3f25117988] is volgens de whois lookup van http://www.dnsstuff.com/ ook geen valid domain. Dus het kan kloppen dat er servers zijn die deze blokeren omdat er geen return-server bestaat. Andere "domme" vraag... Zijn het soms gmail-accounts? Deze gaan soms ook fout. Deze hebben/hadden een /n/r nodig. suc6 John Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2005 De G-Mail accounts gaan zonder problemen. Een van de 'onbereikbare' domeinen is gehost op een dedicated server bij widexs. Ik weet echter zeker dat het SPAM-filter daar op flagging staat, dus SPAM krijgt een opmerking in het subject veld. Ik ga vanmiddag even het script draaien op een andere server, eens kijken hoe het dan gaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen