anoniem Geplaatst: 31 oktober 2005 Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Hallo, Ik ben aan het expirementeren met XML als opslagmethode voor een nieuwssysteem / guestbook ipv MySQL. Het probleem is dat er veel informatie te vinden is hoe je een xml bestand met php uitleest, zie bijvoorbeeld: http://www.melonfire.com/community/columns/trog/article.php?id=71&page=1 Maar hoe je een "node" in XML met php kan wijzigen of verwijderen heb ik helaas nog niet gevonden. (ik weet overigens ook niet met welke keywords het beste kan "googlen") Wie kan mij helpen? - Barus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2005 Dat artikel gaat zo te zien vooral over de SAX API, dat was volgens mij de enige standaard XML API in PHP 4. Ik heb me er nooit zo erg in verdiept, maar volgens mij was het tamelijk lastig om een XML bestand met deze API te wijzigen. PHP 5 beschikt ook standaard over DOM API ondersteuning. Dat werkt in mijn optiek veel gemakkelijker. Met een functie als setAttribute() kun je een attribuut toevoegen/wijzigen. Met removeChild() kun je een element verwijderen. Etcetera .. Ik zou dus verder kijken dan de SAX API. Nadeel van de DOM API is trouwens wel dat het redelijk geheugenintensief is, wat bij grote XML bestanden een nadeel is. Al met al is het nog het meest verstandig om gewoon MySQL te blijven gebruiken voor data-opslag. Voor data-doorgifte is XML wel geschikt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen