anoniem Geplaatst: 14 oktober 2005 Delen Geplaatst: 14 oktober 2005 Hallo, Op mijn "motorvoertuigen" website heb ik onder andere een pagina waar autotechnische formules staan vermeld. Deze pagina ben ik aan het bijwerken zodat er online berekeningen uitgevoerd kunnen worden. Zie als voorbeeld deze pagina: http://www.timloto.org/formules/wetvanohm.html Nou zou ik het graag zo willen hebben dat de onbekende waarde welke berekend wordt door het programma met een andere kleur wordt weergegeven. Ik voer bijvoorbeeld in U=12 volt en I=2 ampere, het programma rekent nu uit dat R 6 ohm moet zijn. Ik zou het dus graag zo willen hebben dat in dit geval de uitgerekende waarde voor R in een andere kleur wordt weergegeven. Wie kan mij vertellen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2005 Ik heb er een stukje bijgemaakt dat de achtergrondkleur veranderd:[code:1:bdba5d6493] var incomplete = "Laat één variabele open, deze wordt dan voor U berekend."; // remove any colored background document.getElementById("I").style.backgroundColor = "white"; document.getElementById("U").style.backgroundColor = "white"; document.getElementById("ohm").style.backgroundColor = "white"; if (ohm != "" && U != "") { document.getElementById("I").style.backgroundColor = "yellow"; form.I.value = (U / ohm); ok++; } // solve for ampere if (ohm != "" && I != "") { document.getElementById("U").style.backgroundColor = "yellow"; form.U.value = (I * ohm); ok++; } // solve for spanning if (U != "" && I != "") { document.getElementById("ohm").style.backgroundColor = "yellow"; form.ohm.value = (U / I); ok++; } // solve for ohm [/code:1:bdba5d6493] verder moet er nog een id bij de form inputs: <input id="ohm" name="ohm" size="25" value="" onfocus="select()" type="text"> Ik merk net dat bij een reset de oorspronkelijke kleur nog niet terug komt. wimb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2005 Hallo WimB, Tot zover alvast bedankt. Maar het zou inderdaad mooi zijn dat wanneer je op reset klikt de oorspronkelijke achtergronden weer wit worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 dan kijk je even naar het voorbeeld en pas je het nogmaals toe, maar dan dan met een onclick event op de resetbutton. Alle stukjes van de puzzel zijn daar Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 Heren, Hartelijk dank weer voor de gedane moeite. Het werkt goed. Ik kan weer verder (duurt nog wel even) Als voorbeeld heb ik de wet van ohm alvast online gezet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2005 nog 1 dingetje ter informatie. Je hebt nu een aparte functie 'wit' gemaakt. Heel goed! het is handig om stukken code die je meer keer gebruikt in een aparte functie te zetten. Alleen voer je nu in de functie adCalc precies diezelfde code uit, maar zonder die functie aan te roepen. Je kunt in de functie adCalc dit: [code:1:19c2cdec39]var ok = 0; // remove any colored background document.getElementById("I").style.backgroundColor = "white"; document.getElementById("U").style.backgroundColor = "white"; document.getElementById("ohm").style.backgroundColor = "white"; [/code:1:19c2cdec39] vervangen door: [code:1:19c2cdec39]wit();[/code:1:19c2cdec39] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2005 Nog iets: [quote:e9462bc56e]Wanneer een ohmse verbruiker aangesloten wordt op een gelijkspanning zal er door die verbruiker een stroomsterkte gaan vloeien welke evenredig is met de aangesloten gelijkspanning.[/quote:e9462bc56e] Dit geld net zo goed voor een wisselspanning. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 oktober 2005 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2005 Inderdaad, Het gaat immers om een ohmse verbruiker. Hartelijk dank voor de verbeterde informatie. Ik zal de tekst zo snel mogelijk aanpassen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen