Ga naar inhoud

2 forums met PhpBB2 op 1 server

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit bij een studievereniging en neem de IT taken over van een ander. Nu hebben wij een server met daarop phpbb2 erop en dat forum draait goed. Geen idee hoe en wat want het draait al. Nu willen wij graag nog een forum aanbieden aan de leden waar ze hun boeken te koop kunnen zetten (als service van ons). Nu kan ik zelf wel op de frontpage een link maken naar een nieuwe pagina maar hoe kan ik nog een forum ernaast openen. Kan je uberhaupt 2 verschillende forums draaien op 1 server? Het mooiste zou zijn dat je je maar 1 keer hoeft te registreren en bij beide kan inloggen. Toch moet de tweedehandsboeken sectie/forum niet tussen het andere forum staan. Kan iemand mij in een richting duwen waar ik meer kan vinden hierover? Heel erg bedankt!
Link naar reactie
[quote:b817b08cb5="gerben"]Gewoon een andere database aanmaken, of een andere prefix voor de tables gebruiken. Kortom, geen enkel probleem.[/quote:b817b08cb5] 2 phpBB forums op 1 server niet nee, maar om aan onderstaande voorwaarde te voldoen moet je toch wel een beetje 'hackwerk' verichten: [quote:b817b08cb5] Het mooiste zou zijn dat je je maar 1 keer hoeft te registreren en bij beide kan inloggen. Toch moet de tweedehandsboeken sectie/forum niet tussen het andere forum staan. [/quote:b817b08cb5] Daarom zou ik ook kiezen voor een hidden (private) forum die enkel zichtbaar is voor een selecte groep gebruikers, bijvoorbeeld alleen voor ingelogden. Je kunt toch net zoiets maken als de crewfora hier?
Link naar reactie
[quote:19207b869a="Japaveh2"] phpBB forums op 1 server niet nee, maar om aan onderstaande voorwaarde te voldoen moet je toch wel een beetje 'hackwerk' verichten: [/quote:19207b869a] Heb ik ook gewoon draaien (2 forums). Bij phpBB kan je aangeven onder welke extensie de phpBB moet draaien, dus je kan er wel 100 draaien. Het enige wat NIET zal werken is dezelfde user_id en password op beide. Maar dat lijkt mij ook logisch, want je wil ze zelf al niet integreren.
Link naar reactie
Ik heb zelf geen ervaring met phpBB maar wel met andere php forums. Ik denk dat wat jij wilt wel mogelijk is. Zeker het naast elkaar draaien van 2 forums (Zoals al door iemand aangegven door een andere prefix voor de tabellen te kiezen). Als je daarna handmatig de prefix voor de tabel van usernames aanpast naar de prefix van het reeds bestaande forum zou hij in theorie moeten werken met dezelfde gebruikers.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...