anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Een min of meer zelfstandig onderdeel van onze organisatie heeft een eigen website die handmatig bijgehouden moet worden. Dat willen ze graag anders. Een webdesigner biedt hen aan een website te maken met een CMS. De webdesigner gebruikt daar Mambo voor. Hij zal het webdesign doen, en verder kan het bijhouden van de content van de site in eigen hand van het bedrijfsonderdeel blijven. Er is één maar. In de php-configuratie op de webserver dient safe mode op ‘uit’ te staan. De huidige hostingprovider (met fysieke hosting in Nederland) biedt die mogelijkheid niet. Volgens de webdesigner zijn de meeste hostingproviders huiverig om deze instelling op ‘uit’ te zetten (veiligheidsrisico's). De webdesigner biedt zélf ook hosting aan (met fysieke hosting in Amerika) waar dat wel kan. En dat is dus zijn voorstel: het bedrijfsonderdeel moet veranderen van hostingprovider; de webdesigner zorgt dan voor design én hosting. Ik heb een aantal vragen: 1. Klopt het dat het voor Mambo altijd noodzakelijk is dat de php-instelling safe mode op ‘uit’ staat? En is dit niet gevaarlijk (hostingproviders zullen niet voor niets huiverig zijn om deze setting op aan te zetten)? 2. Is het slim om het voorstel te volgen? Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 Met save mode aan - de naam zegt het eigenlijk al - is PHP juist veiliger. Je zult dus moeite hebben om een host te vinden die save mode juist [i:1644daa85c]niet[/i:1644daa85c] heeft aanstaan. Geen savemode betekent niet niet veilig, het betekent dat je wat beter moet weten wat je doet, omdat er meer fout [i:1644daa85c]kan[/i:1644daa85c] gaan. Ik ken Mambo niet, maar ik neem aan dat het redelijk professioneel opgezet zal zijn en moet het dus geen probleem vormenom dat te draaien. Je kan overigens ook bij een provider een eigen computer, die je koopt of huurt, neerzetten (dedicated hosting). Dan kan je die machine helemaal inrichten zoals jij het wil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 [quote:dc2ae64134="maIRnaairruJ"]Met save mode aan - de naam zegt het eigenlijk al - is PHP juist veiliger. Je zult dus moeite hebben om een host te vinden die save mode juist [i:dc2ae64134]niet[/i:dc2ae64134] heeft aanstaan.[/quote:dc2ae64134] Sorry, dan schreef ik het verkeerd en bedoelde 'uit' in plaats van 'aan'. Ik heb het in mijn bericht inmiddels even gecorrigeerd. Edit: Waar ik erg benieuwd naar ben: kan MAMBO ook draaien met safe mode 'aan'. In dat geval hoeft er niet nl. van hostingprovider veranderd te worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2005 ja dat kan :) ik heb bij een aantal hosts mambo gebruikt, en daar werkte het allemaal, safe mode aan. Het installeren van modules met safe mode aan ging alleen moeilijk, aangezien dat het probleem van de webdesigner is begrijp ik waarom hij een host zonder safe mode wil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2005 @Dot-cpu: maar het installeren van die modules ging uiteindelijk wel? En wat voor modules moet ik dan aan denken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 september 2005 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2005 bijvoorbeeld een forum; voor mambo is een speciale phpbb module gemaakt waarmee gebruikers niet apart voor het forum hoeven te registreren, maar met hun bestaande gebruikersaccount in kunnen loggen. Bij mij werd op een gegevenmoment de userdatabase gewist, en kon ik niet eens meer op de site inloggen... ik raad dus aan om regelmatig dbase backups te maken ^^ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen