anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 Ik wil bezoekers van mijn site afhankelijk van de dag van de week naar een bepaalde pagina sturen. Nu blijkt dat dit nogal eens mis gaat, omdat veel bezoekers hun systeemtijd of -datum niet correct hebben ingesteld. Daarom wil ik graag gebruik maken van de serverdatum. Dus met php de serverdatum opgehaald, maar nu blijkt dat de server waarop mijn site zich bevindt in de tijdzone zit van de VS Westkust (dus een tijdsverschil van 9 uur). Hoe kan ik nu in de php-code de door de server weergegeven datum corrigeren voor dat verschil in tijdszones? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2005 In de php manual staan voorbeelden hoe je tijden uit een bepaalde tijdzone kan omrekenen naar je "lokale" tijd. http://nl2.php.net/manual/en/function.gmdate.php Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2005 [quote:91fc1eb8f6="AvL"]Ik wil bezoekers van mijn site afhankelijk van de dag van de week naar een bepaalde pagina sturen. Nu blijkt dat dit nogal eens mis gaat, omdat veel bezoekers hun systeemtijd of -datum niet correct hebben ingesteld. [/quote:91fc1eb8f6] Niet om "lullig" te doen, maar ik vind dat een probleem van de gebruikers. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen