Ga naar inhoud

MySql probleem met eerste gebruik

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb net MySql geinstalleerd en heb nu een probleem met dat ik niet kan inloggen. toen ik sql net geinstallerd had heb ik eerst innodb opgestart met mysqld --console dan krijg ik te zien dat inodb goed is opgestart. daarna probeer ik het wacht waard voor de root gebruiker in te stellen met mysqladmin -u root password 'wachtwoord'; daarna probeer ik een database te creëren met mysqladmin create -u root -p database_naam en als ik dat doe voer ik mijn wachtwoord in en dan krijg ik dit te zien [quote:33d5658c90]mysqladmin: connect to server at 'localhost' failed error: 'Access denied for user: 'root@localhost' (Using password: YES)'[/quote:33d5658c90]weet iemand waar dit aan ligt en wat ik er aan kan doen? Alvast bedankt, Floris Hoogenboom
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:a2872f8635="xxxfpnxxx"] daarna probeer ik het wacht waard voor de root gebruiker in te stellen met mysqladmin -u root password 'wachtwoord';[/quote:a2872f8635] Misschien een domme vraag, maar heb je het wachtwoord inclusief de quotes gezet? Dan horen die namelijk ook bij het wachtwoord. Dat is dus "'wachtwoord'", en niet "wachtwoord", zoals je zou verwachten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...