anoniem Geplaatst: 6 augustus 2005 Delen Geplaatst: 6 augustus 2005 Ik ben mijn site aan het bouwen in PHP maar nu las ik in een boek over zoekmachinepostionering dat zoekmachines moete hebben met het lezen van mijn pagina's (vooral FOLLOW) Omdat de linkstructuur dynamisch is. Wat zijn daarvoor de oplossingen! Heeft iemand hier ervaring mee??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 Ik heb ook gemerkt dat dynamische sites slechter worden geindexeerd door google etc. Je dient er iig voor de te zorgen dat je gebruikt maakt van correcte opmaak zie : validator.w3.org Javascript menu's etc worden niet of slecht herkend. Je kan een pagina maken met een sitemap met links naar alle pagina's. Je kan ook van iedere dynamische pagina een html pagina maken (welke je in je CMS tegelijk kan aanmaken, een wegschrijven in je database de andere als html (met bijvoorbeeld de titel of het ID als bestandsnaam) Je kan google via een extra link omleiden naar deze statische pagina's. N.B. Als je hier mee gaat rommelen (dus teveel extra, of niet bestaande pagina's aanmaken om je ranking te verhogen) kan google je uit de lijst gooien. In deze statische pagina's zet je een link naar de juiste dynamische pagina (en bijvoorbeeld een link naar de statische pagina met het volgende ID) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 [list:9c3f614ba7][*:9c3f614ba7]Zorg dat alle pagina's (enigszins) correcte HTML bevatten. [*:9c3f614ba7]Links niet in javascripts plaatsen, maar alleen met HTML-tags [*:9c3f614ba7]Zorg ervoor dat alle pagina's vaste url's hebben, zonder querystrings. Dus geen "bla.com/index.php?pagina=test", maar "bla.com/test.html". Een zeer bruikbaar hulpmiddel (bij Apache) is mod_rewrite. [*:9c3f614ba7]Gebruik liefst geen frames [/list:u:9c3f614ba7] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2005 Denk dat idd die mod_rewrite een goeie tip is. Hier staan nog wat tips (ook over mod_rewrite): www.456bereastreet.com/archive/200502/basics_of_search_engine_optimisation/ Overigens zou ik [i:73471264a2]sowieso[/i:73471264a2] correcte html gebruiken, da's geen wel het minste dat je kunt doen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen