anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Pagina's include ik nu in de index. (/index?p=home) Ik wil graag dat die paginas NIET apart (/home) kunnen worden opgevraagd. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen. Wanneer er echo($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) staat in bijv. home.php en je roept vervolgens /index?p=home aan dan krijg ik toch index.php op mn scherm. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 [quote:b1ec8e183d="marientje"]Pagina's include ik nu in de index. (/index?p=home) Ik wil graag dat die paginas NIET apart (/home) kunnen worden opgevraagd. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen. [/quote:b1ec8e183d] Je kan dit (waarschijnlijk; heb 't niet getest) via .htaccess afschermen: een deny all op alle bestanden en vervolgens access geven op index.php. [quote:b1ec8e183d="marientje"] Wanneer er echo($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) staat in bijv. home.php en je roept vervolgens /index?p=home aan dan krijg ik toch index.php op mn scherm.[/quote:b1ec8e183d] Was dit een vraag? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Als je de includes buiten de webroot plaatst, kunnen ze nooit rechtstreeks opgevraagd worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 [quote:88ee640e53="Annie"] [quote:88ee640e53="marientje"] Wanneer er echo($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) staat in bijv. home.php en je roept vervolgens /index?p=home aan dan krijg ik toch index.php op mn scherm.[/quote:88ee640e53] Was dit een vraag?[/quote:88ee640e53] nee, als dat t script zelf zou opleveren, zou dat een oplossing kunnen bieden, maar dat is dus niet zo... [quote:88ee640e53="gerben"]Als je de includes buiten de webroot plaatst, kunnen ze nooit rechtstreeks opgevraagd worden.[/quote:88ee640e53] Dat klinkt goed, maar hoe include ik dan een bestand van buiten de webroot? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 stel dat je index.php in 'public_html' of 'www' staat. je maakt dan bijvoorbeeld naast die dir een nieuwe aan, stel 'includes', en zet daar je home.php in. Vervolgens gebruik je dan dit in je index.php. Je kunt ook een absolute verwijzing gebruiken, mocht je dat wilen. include('../includes/home.php') Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Helemaal gelukt! Bedankt! toch nog een vraagje: jij gebruikt enkele kwoots, ik meestal dubbele. Er zijn al meerdere topics over geweest, maar toch: maakt t in DIT geval (include()) uit? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2005 Zolang er geen variabelen geinterpoleerd hoeven worden, kun je beter enkele quotes gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2005 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2005 ik heb net deze manier bedacht: [code:1:3da8cf4988] if(substr_count($_SERVER['SCRIPT_FILENAME'], '/index') < 1) die('error-message');[/code:1:3da8cf4988] Dan hoef je niet alles buiten de www-dir te plaatsen en alle paden aan te passen. (moet de pagina natuurlijk niet in een folder met in de naam 'index' staan) Dit moet je dan wel bovenaan elke pagina zetten waarvan je niet wilt dat ie buiten de index wordt opgevraagd Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen