Ga naar inhoud

paginas niet buiten de index opvragen

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:b1ec8e183d="marientje"]Pagina's include ik nu in de index. (/index?p=home) Ik wil graag dat die paginas NIET apart (/home) kunnen worden opgevraagd. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen. [/quote:b1ec8e183d] Je kan dit (waarschijnlijk; heb 't niet getest) via .htaccess afschermen: een deny all op alle bestanden en vervolgens access geven op index.php. [quote:b1ec8e183d="marientje"] Wanneer er echo($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) staat in bijv. home.php en je roept vervolgens /index?p=home aan dan krijg ik toch index.php op mn scherm.[/quote:b1ec8e183d] Was dit een vraag?
Link naar reactie
[quote:88ee640e53="Annie"] [quote:88ee640e53="marientje"] Wanneer er echo($_SERVER['SCRIPT_FILENAME']) staat in bijv. home.php en je roept vervolgens /index?p=home aan dan krijg ik toch index.php op mn scherm.[/quote:88ee640e53] Was dit een vraag?[/quote:88ee640e53] nee, als dat t script zelf zou opleveren, zou dat een oplossing kunnen bieden, maar dat is dus niet zo... [quote:88ee640e53="gerben"]Als je de includes buiten de webroot plaatst, kunnen ze nooit rechtstreeks opgevraagd worden.[/quote:88ee640e53] Dat klinkt goed, maar hoe include ik dan een bestand van buiten de webroot?
Link naar reactie
ik heb net deze manier bedacht: [code:1:3da8cf4988] if(substr_count($_SERVER['SCRIPT_FILENAME'], '/index') < 1) die('error-message');[/code:1:3da8cf4988] Dan hoef je niet alles buiten de www-dir te plaatsen en alle paden aan te passen. (moet de pagina natuurlijk niet in een folder met in de naam 'index' staan) Dit moet je dan wel bovenaan elke pagina zetten waarvan je niet wilt dat ie buiten de index wordt opgevraagd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...