Ga naar inhoud

include......vraagje

Aanbevolen berichten

ik geef de voorkeur aan de header en footer te includen. Zo kan je bij een groot project het hele design aan iemand anders over laten en het design makkelijk (laten) vervangen (hier speelt dus een grote rol, dat iemand anders bij het ontwerp kan, zonder de code te hoeven doorspitten. Daarnaast zijn er nog genoeg pagina's die helemaal geen header en footer nodig hebben maar alleen functionaliteit bevatten. Daar zou je dan wel weer aparte pagina's voor moeten ontwerpen. Maar het ligt natuurlijk ook aan de opbouw van je script, de omvang etc.
Link naar reactie
Ik gebruik een vaste index.php met daarin de header en footer inclusief menu. De rest van de pagina's wordt daar via een $page variabele in geinclude. Al heeft iemand hier ooit een beweerd hier dat je het beter andersom kunt doen. Dus menu en de rest includen in de andere pagina's. Dat had te maken met indexering door zoekmachines. Het verschil is dan dat je andere paginanamen krijgt. dus ipv index.php?page=welkom heb je dan welkom.php... Het is maar net wat je makkelijker vind imho.
Link naar reactie
daar heb ik laatst iets over gelezen, dat met ASP. Er is wel een truc voor, maar goed.. dat is weer helemaal offtopic. Dat met die zoekmachines is deels waar wat Japaveh zegt, al zijn die natuurlijk ook steeds slimmer aan het worden. Plus het feit dat je dat probleem ook kunt oplossen met urlrewriting en je dan dus zou kunnen doen: www.site.nl/welkom en het niet uitmaakt welke methode je nu zelf de voorkeur aangeeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...