anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Wat vinden jullie (of is) beter: - in elke pagina de header en bottom includen. of - in 1 pagina telkens een andere pagina includen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Vaste content includen in bestanden met dynamische content, niet andersom natuurlijk, anders moet je alsnog bij het wijzigen van een header al je pages gaan aanpassen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 ik geef de voorkeur aan de header en footer te includen. Zo kan je bij een groot project het hele design aan iemand anders over laten en het design makkelijk (laten) vervangen (hier speelt dus een grote rol, dat iemand anders bij het ontwerp kan, zonder de code te hoeven doorspitten. Daarnaast zijn er nog genoeg pagina's die helemaal geen header en footer nodig hebben maar alleen functionaliteit bevatten. Daar zou je dan wel weer aparte pagina's voor moeten ontwerpen. Maar het ligt natuurlijk ook aan de opbouw van je script, de omvang etc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Ik gebruik een vaste index.php met daarin de header en footer inclusief menu. De rest van de pagina's wordt daar via een $page variabele in geinclude. Al heeft iemand hier ooit een beweerd hier dat je het beter andersom kunt doen. Dus menu en de rest includen in de andere pagina's. Dat had te maken met indexering door zoekmachines. Het verschil is dan dat je andere paginanamen krijgt. dus ipv index.php?page=welkom heb je dan welkom.php... Het is maar net wat je makkelijker vind imho. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 Oh, dan include je dus dynamisch, ik zat aan allemaal losse bestanden met steeds een andere include te denken, vond de vraag al zo vreemd. Ik doe meest ASP en daarmee is het mij nog niet gelukt om te includen op basis van een variabele, tenminste niet met een html-include. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2005 daar heb ik laatst iets over gelezen, dat met ASP. Er is wel een truc voor, maar goed.. dat is weer helemaal offtopic. Dat met die zoekmachines is deels waar wat Japaveh zegt, al zijn die natuurlijk ook steeds slimmer aan het worden. Plus het feit dat je dat probleem ook kunt oplossen met urlrewriting en je dan dus zou kunnen doen: www.site.nl/welkom en het niet uitmaakt welke methode je nu zelf de voorkeur aangeeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Het gaat om een site met zo'n 50 pagina's. Wat is er dan voordeliger/handiger? Hoe zit het trouwens met het laden van de afbeeldingen.(of het gebeurt bij elke pagina.) zit er dan ook nog verschil in? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Maakt dus niet uit, wat je zelf het prettigst vindt werken. Afbeeldingen worden op de client gecached, dus die vraagt ze een keer op en daarna niet meer. Staat los van hoe je met includes werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2005 Ik heb include zelf (ASP) de info die voor elke pagina hetzelfde is, zoals header, footer, etc en eventueel menu... [quote:d81ad28c45]daar heb ik laatst iets over gelezen, dat met ASP. Er is wel een truc voor, maar goed.. [/quote:d81ad28c45] Das met Server.Execute volgens mij... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen