anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Hallo Allemaal, Ik ben bezig met een FormMail script een formulier te kunnen versturen naar een e-mail adres omdat DK3 ermee genokt is. Nou heb ik het Perl scipt en het PHP script, als het goed is kan ik beide gebruiken op mijn server. Mijn vraag is welke kan het ik beste gebruiken, zijn er verschillen in bv snelheid of mogelijkheden enz. Alvast bedankt, Moos Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Voor een simpel mail scriptje maakt het heel weinig uit. PHP is meestal wel iets makkelijker aan de praat te krijgen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Hoi Gerben, het gaat om eenvoudige formuliertjes, niet gekoppeld aan een database ofzo bedoel ik dan. En inderdaad de PHP versie heb ik al snel aan de praat gekregen, de perl versie verstuurd wel maar er komt niks aan, dus ik denk dat ik maar gewoon doorga met PHP. Dan nog een vraagje, ik zou willen dat niet ingevulde velden ook niet in de e-mail worden opgenomen weet jij hoe dat in de PHP versie kan? Alvast bedankt, Moos Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2005 Ik heb dit al geprobeert: <input type=hidden name="print_blank_fields" value="false"> maar dat werkt dus niet. Ik dacht dat lege regels standaard niet werden meegenomen en dat je hiermee moet aangeven dat je het wel wilt, maar ik krijg dus altijd alle velden in mijn e-mail en dat i bij een (lang) bestelformulier een beetje lastig. Iemand nog? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2005 [quote:363368bc6a="Moos"]Ik heb dit al geprobeert: <input type=hidden name="print_blank_fields" value="false"> maar dat werkt dus niet. Ik dacht dat lege regels standaard niet werden meegenomen en dat je hiermee moet aangeven dat je het wel wilt, maar ik krijg dus altijd alle velden in mijn e-mail en dat i bij een (lang) bestelformulier een beetje lastig. Iemand nog?[/quote:363368bc6a]Ik wel... Vanuitgaande dat je bij mail(); de waardes invult met variabele is dit de beste manier: [code:1:363368bc6a]$bericht = " *Begin bericht* " // Nu afhankelijk of er wat ingevuld is $bericht aanvullen met extra regels if(!empty($_POST[straat])) { $bericht .= "Straat: $POST[straat]\n"; // \n om een enter in te voegen } if(!empty($_POST[plaats])) { $bericht .= "Plaats: $POST[plaats]\n"; } if(!empty($_POST[land])) { $bericht .= "Land: $POST[land]\n"; } // Zo voeg je alsmaar waardes toe aan $bericht. Als je eventueel nog een footer (einde) aan je mailtje wil zetten moet je als laatste dit nog even doen: $bericht .= " *afsluiting* ";[/code:1:363368bc6a] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juli 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2005 Het is maar wat je de beste manier noemt. Als je 1000 velden hebt wordt je code dus zo'n 2000 regels lang... nogal inefficient en bugggevoelig. [code:1:97324957d7]foreach($_POST as $key=>$value) { if(!empty($_POST[$key])) $bericht .= $key . ' = ' . $value . "\n"; }[/code:1:97324957d7] En dit zou je dan in de code van het PHP script moeten toevoegen / varvangen waar de variabele verzameld worden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen