anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Hoi Ik wil bezoekers op mijn website geen foto's jatten om ergens te publiseren. Maar ze mogen ze wel voor eigen gebruik gebruiken. Mag ik zomaar een copyright plaatsen in mijn footer? Of moet je dan ergens betalen? En wat moet ik er dan in zetten? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Je kunt gewoon een copyright regeltje op je pagina zetten. Dit is in principe voldoende (jaartal is niet perse nodig). Copyright 2005 Jouw Naam Je kunt dan nog een regeltje toevoegen over toegestaan gebruik. of deze tekst linken naar een aparte pagina met uitleg over toegestaan gebruik. Maar het is de vraag of dat nodig is. Auteursrecht staat normaliter al een kopie voor "eigen gebruik" toe. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Copyright regeltje is zelfs niet nodig, of je het er bij zet of niet, copyright heb je. Wel is het op die manier mogelijk voorwaarden duidelijk te maken (bv: je mag voor eigen gebruik een kopietje maken, herpublicatie eerst contact opnemen). Je hoeft idd ook niets aan te vragen - dat is alleen bij dingen als patenten het geval. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Alleen binnen de verenigde staten is een copyright notice verplicht om aan te kunnen tonen dat het werk van jou is. In Nederland is een copyright notice niet verplict. Maar, het is wellicht handig om aan te kunnen tonen dat jij het ook echt hebt gemaakt en wanneer. Als iemand bijvoorbeeld eenzelfde iets heeft gemaakt, dan zal hij moeten aantonen dat hij dat al eerder gemaakt had, of door aan te tonen dat jij dat niet gemaakt hebt. Er zijn zelfs speciale instellingen voor om je, in dit geval, foto's te kunnen vastleggen dat jij die hebt gemaakt, om er absoluut zeker van te zijn dat daar in de toekomst geen misverstanden over komen te onstaan. Hier moet je uiteraard wel voor betalen. Maar ik denk dat een simpel [i:bbcbe8e4c1]gratis[/i:bbcbe8e4c1] copyright regeltje voor dit doel voldoende is. Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Auteursrecht Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Maar je hebt het wel over internet hé. Het zal dus worden gejat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 Ik heb dit op mijn site staan, vind ik er toch wel goed uitzien. ;) [quote:bde289f91b]Copyright © Gerben Hoekstra - All rights reserved[/quote:bde289f91b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2005 De enige mannier is op een watermerk in je foto's te zetten en een maillink voor mensen die een schone versie willen bestellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2005 Om plagiaat op te sporen op teksten op je website is overigens [url=http://www.copyscape.com/]Copyscape[/url] wel handig. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen