anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Delen Geplaatst: 19 april 2005 [code:1:8f481430a1]<html> <head> <title>Nieuws Bewerken</title> </head> <body> <? include("inc.connect.php"); $sql = "SELECT * from nieuws"; $resultaat = mysql_query($sql); $record = mysql_fetch_object($resultaat); if($actie == 'edit') { echo"Hier kan je het bericht wijzigen <form action=nieuws_bewerken.php method=post> <input type=text name=naam value=$record->naam size=15 maxlenght=15> <br> <input type=text name=datum value=$record->datum> <br> <input type=text name=titel value=$record->titel size=20 maxlenght=20> <br> <input type=text name=inhoud maxlength=250 rows=5 cols=40>$record->inhoud</textarea> <br> input type=hiddem name=d_id value=$record->d_id> <input type=hidden name=actie value=update> <input type=submit value=Toevoegen> </form> "; if($actie == "update") { $main = eregi_replace("\n", "", $main); $news_sql_update = "UPDATE nieuws SET naam='$naam', datum='$datum', titel='$titel', inhoud='$inhoud' WHER d_id=$d_id"; mysql_query($news_sql_update); echo"Het bericht is geupdate.<br>"; } ?> </body> </html> [/code:1:8f481430a1] Heb als foutmelding parse error, unexpected$ op lijn 41 Krijg alleen maar een wit scherm. Maar moet dus de gegevens vanuit de databse krijgen en deze kunnen wijzigen maar kijg alleen wit scherm. Heb gekeken en alles nagelopen ik kan de fout niet vinden.. Alvast bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 jouw if($action == 'edit') { wordt niet afgesloten, een } vergeten dus vlak voor if($actie == update) Kijk voor de rest ook eventjes naar die echo, dat ziet er niet zo bijster netjes uit. Qua HTML bedoel ik dan. Je bent overal " vergeten binnenin je form, dus bijvoorbeeld bij action en method, maar ook bij name en value. Het werkt wel, maar het is niet echt supergoed. Voor de rest zou ik je aanraden om gebruik te maken van $_POST['variabele'] ipv $variabele. In latere versies van PHP wordt standaard enkel de eerste gebruikt, de tweede zal ongeldig zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 Je kan met deze code overigens voor de velden naam en titel meer dan 15 respectievelijk 20 tekens invullen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 19 april 2005 maxleng[b:a06884e71e]ht[/b:a06884e71e] ==> maxleng[b:a06884e71e]th[/b:a06884e71e] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Door in je form een maxlength op te geven, is niet de meest strenge methode om te voorkomen dat er langere strings worden opgegeslagen in je Database. Ik zou ook altijd in je PHP script een check doen op de lengte van je string, ook een minimale lengte natuurlijk. Tevens kun je in Mysql een length van je veld (bv varchar) opgeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2005 Ja dat heb ik in de database ook al gedaan die lengte van de varchar :wink: dat met die post en opmaak formulier heb ik ook anders gedaan. Hij werkt nu oook, alleen ben zo stom geweest om niet eerst de berichten te laten listen en vervogens te kiezen en dan pas te bewerken haha :lol: Ben oook nog maar een beginnertje :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen