Ga naar inhoud

DATUM formaat wisselt van DD-MM-EEJJ naar MM-DD-EEJJ (ASP)

Aanbevolen berichten

Ik heb een website gemaakt waarop een tennis baan gereserveerd kan worden. Er wordt gebruik gemaakt van Frontpage + ASP + MS ACCESS tabel. Een belangrijk attribuut is de DATUM, deze wordt getoond in het formaat DD-MM-EEJJ (nederlands formaat). Ik vul via een INSERT scherm de datum met 05-04-2005 en sla deze op in de database. Als ik via een EDIT scherm de datum laat zien, dan staat daar keurig 05-04-2005. Maar wijzig ik een ander attribuut en doe ik een update van de tabel, dan wordt de datum 04-05-2005 (amerikaans formaat). De DD en MM zijn omgewisseld. Hoe kan dit ? Wie weet een oplossing ?
Link naar reactie
Je zou kunnen proberen om alle datums, voordat je ze naar de database stuurt, om te zetten naar [url=http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601]iso formaat[/url]: YYYY-MM-DD. Dat geeft wat minder interpretatie ruimte voor Access (en dus de kans dat het fout gaat). Verder dacht ik dat het wel hielp als je je [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=asp+parametrized+query&spell=1]queries parametriseert[/url] in plaats van concateneert. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (het is al weer een tijdje terug dat ik de combi asp + access heb gebruikt).
Link naar reactie
ik heb hier zelf een funcite voor gemaakt, want ik had precies hetzelfde probleem: [code:1:98093515e0] dim D, M, Y, strDatum strDatum = DateTime.Today Convert.ToString(strDatum) Y = right(strDatum,4) if left(strDatum,2) < 10 then if mid(strDatum,3,2) < 10 then D = left(strDatum,1) M = mid(strdatum,3,1) end if end if if left(strDatum,2) < 10 then if mid(strDatum,3,2) > 9 then D = left(strDatum,1) M = mid(strDatum,3,2) end if end if if left(strDatum,2) > 9 then if mid(strDatum,4,2) < 10 then D = left(strDatum,2) M = mid(strDatum,4,1) end if end if if left(strDatum,2) > 9 then if mid(strDatum,4,2) > 9 then D = left(strDatum,2) M = mid(strDatum,4,2) end if end if strDatum = M & "-" & D & "-" & Y [/code:1:98093515e0]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...